kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴

آغاز سال جدید میلادی به سبک آمریکایی

ایالات متحده آمریکا سال جدید میلادی را نیز با ادامه روند رو به رشد قتل و آدمکشی بر اثر تیراندازی آغاز کرد و در حوادث مختلف تیراندازی در نیویورک، شیکاگو و لس‌آنجلس تعدادی از شهروندان آمریکایی کشته و زخمی شدند.


به گزارش اسپوتنیک، شنیدن صدای تیراندازی در آمریکا تقریبا به یک روال عادی تبدیل شده است. مردم آمریکا در آستانه سال جدید میلادی لزوما دیگر صدای آتشبازی در جشن‌های کریسمس و‌ آغاز سال نو را نمی‌شنوند و صدای تیراندازی نیز به آن اضافه شده است. تیراندازی‌هایی که در نهایت منجر به قتل تعدادی از شهروندان این کشور می‌شود.
تنها با گذشت ساعاتی از سال 2016 میلادی، تعداد دیگری از شهروندان آمریکایی با شلیک گلوله کشته شدند: در نیویورک یک نوجوان 16 ساله نیم ساعت قبل از آغاز سال جدید میلادی بر اثر اصابت گلوله به سرش کشته شد. پلیس نیویورک جسد بی‌جان این نوجوان را پیدا کرد.
در شیکاگو نیز نخستین مورد از قتل و آدمکشی در سال جدید میلادی در یک جشن اتفاق افتاد که نزاع و مشاجره در جریان برگزاری این جشن منجر به شلیک گلوله شد. شاهدان عینی اعلام کردند که یک جوان 24 ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه‌اش جان خود را از دست داد.
یک جوان 36 ساله دیگر نیز بر اثر این تیراندازی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
تیراندازی در لس‌آنجلس نیز منجر به مرگ حداقل چهار نفر شد. به گفته شاهدان عینی یک مرد 54 ساله با شلیک گلوله به اطرافیان خود حداقل چهار نفر را به قتل رسانده است. پسر 33 ساله این مرد برای گرفتن اسلحه از پدرش با او درگیر شد و پس از گرفتن اسلحه، پدرش را کشت. ظاهرا اختلاف بر سر استفاده از ماشین لباسشویی عامل اصلی این درگیری و نزاع خانوادگی بوده است.
تنها 15 دقیقه پس از آغاز سال جدید میلادی، شهر جکسون ویل فلوریدا شاهد نخستین جنایت بوده است.
در نخستین حادثه، پلیس یک مرد حدودا 40 ساله را در شرایطی که به شدت زخمی شده بود، پیدا کرد و این مرد پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. در حادثه دوم نیز پلیس مردی حدودا 50 ساله را در حالی که هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود در خانه‌اش پیدا کرد.