kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
متهم فتنه 88:

«رأی من کجاست» القای سازمان‌های اطلاعاتی غرب بود(پاورقی)


Research@kayhan.ir
متهم آقای «ع.آ»
قاضی صلواتی: متهم ردیف دوم، آقای ع.آ، فرزند غلام‌ علی در جایگاه قرار بگیرند. نماینده محترم دادستان کیفرخواست انفرادی ایشان را قرائت کنند!
نماینده دادستان، هویت و اتهامات متهم: ع.آ فرزند غلامعلی، 22 ساله، اهل و ساکن تهران، شیعه، تبعه ایران، باسواد، مجرد، فاقد سابقه کیفری، دانشجو و طراح سایت و گرافیست، آزاد با تودیع وثیقه.
متهم است به 1- اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن کشور. 2- فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و ایجاد شبهه تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور. 3- اختلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه. 4- تخریب و احراق اموال عمومی دولت.
متهم مذکور دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه تهران و مسئول آی‌تی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بوده است.
فعالیت‌های گسترده اینترنتی را بعد از انتخابات به منظور به جریان انداختن اغتشاشات انجام داده متهم بنا به اقرار و اعترافات صریح و تحقیقات قضایی اعلام کرده است که ارسال انبوه 30 هزار ‌ایمیل توسط متهم ردیف اول یعنی متهم «ا.ل» با مضمون دعوت به تجمع غیرقانونی و اغتشاشات با پیشنهاد و همکاری وی صورت پذیرفته است.
نامبرده که طراح سایت‌های «چرا میرحسین دات کام» و «میرحسین دات‌کام» «قلم سیما» و «قلم نیوز» است، با هدایت و همکاری «ا.ف» و متهم «م» که با سران پنهان اغتشاشات در ارتباط بوده است قصد تشویش اذهان عمومی، ایجاد آشوب و اغتشاش را داشته و زیر سؤال بردن انتخابات و القای شبهه و اقدام به پخش وسیع بیانیه‌های تحریک‌آمیز و اخبارها و اطلاعات کذب در شبکه جهانی اینترنت نموده است. متهم هم‌چنین عنوان می‌دارد با دیگر اعضای ستاد میرحسین موسوی اقدام به تشکیل جنبشی تحت عنوان جنبش وبلاگی زیر نظر مسئولان ستاد انتخابات میرحسین موسوی کرده است و در همین راستا تعداد دو هزار و شصت و چهار آدرس اینترنتی را جهت سازمان‌دهی جنبشی تدارک دیده است تا در اغتشاشات خیابانی اقدام به ارسال برای دیگر افراد جامعه نماید و طبق تحقیقات قضایی و بررسی‌های انجام شده اهم از فعالیت‌های متهم هم در ارتباط با موارد اتهامی عبارتند از: 1- ارتباط با متهم «ل» جهت خط‌دهی و رهبری جنبش. 2- ارسال انبوه ایمیل‌های خط‌دهی تجمعات و جنبش‌ها به صورت غیرمستقیم اما سازمان‌یافته. 3- رهبری جنبش وبلاگی در حمایت از میرحسین موسوی که بعد از انتخابات علناً به هدایت شورش‌ها و تجمعات غیرقانونی معطوف شد. 4- ارسال انبوه ایمیل‌های دعوت و تجمع و اغتشاشات میدان ولی‌عصر و تأکید بر تقلب در انتخابات و با توجه به تحقیقات انجام شده توسط قرارگاه ثارالله تهران متهم طی تحقیقات قضایی و بررسی‌های انجام شده توسط مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبری، اسناد و مدارک مکشوفه از متهم و لحاظ سایر اظهارات موجود در پرونده مجرمیت متهم و انتساب اتهامات و عناوین اتهامی به وی محرز است. دلایل قانونی درخواست مجازات: با توجه به جمیع تمام موارد اشاره شده و دلایل و مستندات تقاضا می‌شود به لحاظ مواد 46، 42 و 47 و مواد 618، 610، 500 و 687 قانون مجازات اسلامی محاکمه و مجازات گردد. ضمناً محل ارتکاب جرائم حوزه قضایی تهران و تاریخ آن سال 1388 شمسی است.
قاضی صلواتی: آقای «ع.آ» ابتدا خودتان را معرفی کنید!
دفاعیات متهم
این جانب «ع.آ» فرزند غلام‌علی، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تهران هستم.
قاضی صلواتی: ضمناً وکیل مدافع آقای «ع.آ» در جایگاه وکلا حضور دارند. آقای «ع.آ» براساس کیفرخواست قرائت شده، اتهامات شما دائر بر اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و ایجاد شبهه تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور، اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه و تخریب و احراق اموال عمومی و دولتی قرائت، دفاعیات خود را بیان کنید!
بسم‌الله الرحمن الرحیم، ان الذین لایرجون لقائنا بالحیاهًْ‌الدنیا و اطمئنوا بها و الذینهم عن آیاتنا غافلون اولئک مأواهم النار بما کانو یکسبون، و آنهایی که به لقای ما دل نبسته و امیدوار نیستند و به زندگی پست دنیا دلخوش و دل‌بسته‌اند و از آیات و نشانه‌های ما غافل‌اند همینانند که عاقبت به کردار زشت خود در آتش دوزخ درآیند.
این جانب «ع.آ»، فرزند غلام‌علی، یک دانشجوی پیرو ولایت و ولایت‌مدار هستم که به این ولایت‌مداری خویش افتخار می‌کنم. بعد از سخنان رهبری مبنی بر حضور همه جانبه مردم در انتخابات و تحت تأثیر فضای دانشگاه و با توجه به این نکته که مقام معظم رهبری تأکید بر مرجع بودن شورای نگهبان برای تأییدافراد نموده بودند به جهت رسیدن به مقصدی که همانا اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت مقام معظم رهبری بود با راهنمایی دکتر ابوالفضل فاتح که در انگلیس به تحصیل مشغول است به عنوان شخصی که بخشی از امورات IT ستاد را به عهده داشت سوار بر قطاری شدم که سکان‌دار آن یاران نخست وزیر دوران دفاع مقدس بودند. در ابتدای حرکت این قطار تحت مجوز شورای محترم نگهبان اقدام به مسافرگیری نمود و من نیز بنابر مسئولیت تبلیغی تعریف شده توسط دکتر فاتح، در این قطار به جلب مسافر از طریق فضای مجازی تحت عنوان‌های جنبش وبلاگی حامیان میرحسین موسوی، سایت میرحسین دات کام (mirhosein.com) و سایت قلم‌سیما پرداختم.
در ابتدای مسیر این قطار همچون سایر قطارهای مجموعه به سمت هدف مشخص اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت مقام معظم رهبری به راه افتاد. اما بعد از آنکه نتیجه انتخابات به خلاف نظر مسافران و راهبران این قطار رقم خورد، برخی راهبران و مسافران این قطار با عنایت به تابلوهایی بر سر راه این قطار که هر یک ریشه در تار و پود سازمان‌هایی مخوف منجمله CIA، موساد، آژانس‌های یهود و امثالهم دارند و جملاتی نظیر «رأی من کجاست»، بر آن حک شده است به تعریف مسیر و مقصد متفاوتی نسبت به مقصدابتدایی پرداختند و قطار را به آن سو هدایت نمودند که بر سر راه این قطار، دستاوردهایی از 30 سال مدیریت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که یکی پس از دیگری با برخورد این قطار درهم کوبیده می‌شد. در این قطار افرادی نظیر من و «الف.ل» بدون اطلاع از هدف و مسیر جدید این قطار بعد از انتخابات، به فعالیت در این مجموعه مشغول بودیم که در ضمن این اقدامات توسط فردی به نام «م» از اعضای ستاد آقای موسوی، خبری تحت عنوان تجمع غیرقانونی میدان بهارستان به ما داده شد.
من خبر فوق را با تماس تلفنی در اختیار آقای لواسانی قرار دادم و بعد از انتشار آن توسط آقای «الف.ل» بین اعضای سایت mirhosein.com در کمال ناباوری و بی‌اطلاعی بنده خبر فوق به صورت واضح در سایت کلمه مطرح گردیده و تکذیب‌هایی بر آن صادر شده بود که عملاً این رویداد باعث اطلاع‌رسانی عمومی خبر این تجمع غیرقانونی گردیده بود. اینجا بود که ما ناخواسته وارد سناریوسازی‌های راهبران اصلی این اغتشاشات برای اشاعه انقلاب مخملین باتوسعه شایعه مخدوش بودن انتخابات که در نتیجه آن زیر سؤال بردن نظام و در نهایت زیر سؤال بردن ولایت و ولایی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است، شده بودیم. امثال من و «الف.ل» باید به کجا بگوییم که تنها طعمه‌هایی کوچک برای این شکارچیان بزرگ بودیم.
جناب آقای قاضی، در این قطار مردان و زنانی سوار هستند که به خیال خود به همان مقصد ابتدایی که به جهت آن سوار بر قطار شده بودند رهسپارند، اما آیاحداقل حق این مسافران این نیست که بدانند به چه هدف و مقصودی، از چه مسیری و با چه هزینه‌هایی در حال حرکتند؟
ریاست محترم دادگاه، مسیرهایی نظیر ابطال انتخابات و غیره مسیرهایی بود که توسط راهبران این قطار به عنوان مسیر میان‌بر به مسافرین معرفی شده بود، مسیری که حرکت در آن جز با تکیه و توجه به تابلوهای غربی که سالها توسط عناصر بدخواه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی محتوای آنها کار شده و چه هزینه‌ها که به پای آنها ریخته نشده با عناوینی زیبا نظیر به اشتراک گذاشتن اخبار سایت فیس‌بوک و به اشتراک گذاشتن ویدئوهای سایت یوتیوب و چندین و چند تابلوی خوش رنگ و آب دیگر میسر نبود.
ریاست محترم دادگاه، حضار محترم، شما قضاوت کنید که من با کدام پیشینه می‌توانسته و خواسته‌ام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و یا خدای ناکرده علیه ولایت اقدامی انجام دهم. آقای قاضی، برای بی‌گناهی من، «ا.ل» و امثال ما همین کافی است که حال که ما با هزینه فراوان که متحمل شده‌ایم از این قطار در حال حرکت به پایین آمده‌ایم اما هنوز این قطار چه بسا با انحرافات بیشتر از مسیر درست در حال حرکت است. امروز دیگر «آ» و «ل» نیستند اما رهبرانی در این قطار باقی هستند که از میان همان مسافران گمراه طعمه‌هایی را انتخاب می‌کنند تا با اتکا به گمراهی آنان این قطار را به مسیرهای خطرناک‌تری بکشانند که شاید هزینه آن خرد شدن قدس، نماد مظلومیت مسلمانان جهان باشد. روز قدسی که بنیانگذار جمهوری اسلامی برای مسلمانان جهان به یادگار گذاشت تا هر ساله در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به نشانه تنفر از رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل، قلوب خونین مردم فلسطین را شاد نمایند. آری، این روزها شاهدیم که سهامداران آژانس یهود با تابلوهای خوش خط و خال بر سر راه این قطار آمده‌اند تا با القای نظرات پوچ و پوشالی خود، مانع از برگزاری همه جانبه این کنگره عظیم جهانی گردند. اما مطمئن باشند که آحاد مردم مسلمان غیور جهان بیدارند و تحت تأثیر این گونه القائات دروغین قرار نگرفته و پررنگ‌تر از سنوات گذشته به برگزاری این مراسم جهانی پرداخته و روح پرفتوح امام راحل را شاد می‌نمایند.
جناب آقای دادستان، ریاست محترم دادگاه، من و «الف.ل» از این توطئه‌ها، اهداف باطل و مسیرهای گمراه برائت می‌جوییم و برائت می‌طلبیم و صراحتا اعلام می‌کنیم که این مسیرهای گمراه و اهداف باطل جز با حمایت بنگاه‌های ضدانقلاب و وابسته به سازمان مخوف بین‌المللی  سازمان‌دهی نمی‌شود. البته بنده با اعتقاد قلبی ایمان دارم که در آینده‌ای نه چندان دور با هوشیاری ملت شهیدپرور ایران، تدبیر مقام معظم رهبری و یاری امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف تمامی این توطئه‌ها خنثی شده و آحاد ملت ایران با وحدت و همگرایی مثال‌زدنی به آن هدف والا که همان اعتلای هرچه بیشتر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت و رهبری است نایل خواهند گردید.
در پایان با توجه به اینکه بنده در تجمعات غیرقانونی بعد از انتخابات به هیچ‌وجه حضور نداشتم و اعتراف می‌کنم که ما مضروب بدخواهی و سیاه‌نمایی راهبران اصلی این توطئه‌ها شده‌ایم، خواهانیم بنا بر اصل رأفت اسلامی ما را از این اتهامات مبرا نمایید.
والسلام علیکم و رحمهًْ‌الله و برکاته.
قاضی صلواتی: وکیل مدافع محترم، جهت ارائه دفاعیات در جایگاه قرار بگیرد!
دفاعیات وکیل مدافع متهم
اعوذ بالله السمیع العلیم من الشیطان الرجیم، بسم‌الله الرحمن‌الرحیم. رب اشرح لی صدری و یسر لی امری واحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی.
قال المعصوم: حرمه الانسان کدمه. آبروی انسان همانند خون آن است و مورد احترام، عرض ادب دارم خدمت ریاست محترم دادگاه و نماینده محترم دادستان و سایر حضار گرامی. به تبع شغل وکالتی و آن قسم و سوگندی که در راستای تحقق حق و پیروی از معصومین یاد کرده‌ام که دفاع کنم از حقوق موکلم ولاغیر.
عرض دارم به خدمت ریاست محترم دادگاه، دادستان محترم و نماینده آن، مواردی را تحت عنوان اتهاماتی در کیفرخواست تعیین کردند که این موارد مخالف چندین ماده قانونی قانون آیین‌ دادرسی کیفری است و همچنین اصل قانون اساسی که من به توضیحات می‌پردازم، تقاضای بذل توجه دارم. ریاست محترم دادگاه، اولا به صراحت ماده 129 قانون آئین دادرسی کیفری، اتهام باید با ذکر دلیل به متهم تفهیم بشود و به صراحت اصل 32 قانون اساسی، متهم به دفاع از آن بپردازد. عالی جناب، اگر به پرونده موکل توجه بفرمایید بررسی بشود، چهار عنوان اتهامی که به موکل بنده تفهیم شده، یعنی در کیفرخواست صادر شده، هیچ‌کدام در پرونده به موکل تفهیم نگردید، تقاضا می‌کنم بررسی بشود. به فرض مثال یکی از جرائم موکل بنده تخریب و احراق اموال عمومی دولتی است. موکل بنده در تاریخ 88/3/28 رفتند به محلات، محل زندگی پدری‌اش چون پدربزرگش فوت کرده بود، یعنی تا تاریخ 88/4/3 از آنجا برگشته و لذا اصلا 4-5 روز در تهران نبوده، یعنی اوج آشوب‌ها و تجمعاتی که بوده موکل بنده آنجا نبوده، بنابراین اصلا شرکت نکرده. ارکان تحقق جرم تخریب و احراق عمدی در ماده 687 قانون مجازات اسلامی، 3 مورد باید باشد. رکن قانونی، رکن مادی و رکن معنوی. رکن مادی این جرم از جمله جرائم بالفعل است. یعنی فعل مثبت مادی از  ناحیه مجرم که همان تخریب یا تحریق است باید صورت بگیرد. عالی‌جناب، درخصوص این جرم هیچ‌گونه دلیلی علیه موکل بنده نیست. کما اینکه همکاران محترم حضرتعالی  و ضابطین محترم هم در این خصوص تحقیق کردند، هیچ‌گونه عکسی یا فیلمی که موکل بنده در این اجتماعات داشته باشد ندارد. اگر هم هست در پرونده موجود نیست، اشاره نکرده‌اند که خواهش می‌کنم در جهت عدم تضییع حقوق موکل با توجه به اینکه جوانی است 22 ساله، باهوش و سرمایه این کشور است. اگر به سوابق ایشان مراجعه کنید یک فردی است که تابع ولایت مطلقه فقیه، عاشق نظام مقدس جمهوری اسلامی و بهترین گزینه مومن. من با مادر ایشان صحبت کردم و با خود ایشان صحبت کردم انسانی است واقعا این طوری که من بعید می‌دانم ایشان اصلا بیاید در آن اجتماعات شرکت کنند، [با توجه به]  پیشینه ایشان این اتهام به موکل بنده اصلا قابل انتساب نیست و گذشته از آن اگر قابل انتساب هم بدانیم تفهیم اتهام نشده؛ دلیلی هم در پرونده وجود ندارد که تقاضا دارم در این خصوص توضیح داده بشود.
دومین موضوع، موضوع جرم سومین است که در کیفرخواست نماینده محترم دادستان آمده، فرمودند: اختلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه. ریاست محترم دادگاه که استاد بنده هستند، اطلاع دارند این جرم، جرم اختلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب، اختلال در نظم عمومی را ما یک مقدار باید تکمیل کنیم که تکمیل کردند نماینده محترم دادستان، یعنی اینجاست که فعل موکل، فعل مجرم که لازمه تکمیل جرم است، باید ثابت بشود. در تکمیل جرم ما خدمتتان عرض کردیم، گفتیم هر سه رکن را ما باید داشته باشیم. مهمترین رکن و شاید رکن لازمه، رکن مادی است. من این سوال را دارم از ریاست محترم دادگاه که در پرونده اگر دقت بفرمایید موکل بنده هرگز در آشوب‌ها شرکت نکرده، پس چون در آشوب‌ها شرکت نکرده ما نمی‌توانیم آن را بگوییم حتما ایشان مجرم است و گذشته از اینکه شرکت نکرده و هیچ دلیل انتسابی، هیچ دلیل قانونی هم در پرونده وجود ندارد و حداقل اگر وجود دارد ارائه نشده و بنده ندیدم خواهش می‌کنم در این خصوص توجه خاصی بشود.
ریاست محترم دادگاه، استحضار دارند که در بحث شرعی و فقهی و قانونی ما از دو سیستم ادله قانونی و ادله معنوی استفاده می‌کنیم. قانون مجازات اسلامی در باب تعزیرات از ماده 498 به بعد قانون مجازات اسلامی از سیستم دلایل معنوی استفاده کرده است. حالا بماند که در بحث حدود ما می‌بینیم هم دلایل قانونی است و هم دلایل معنوی. اما در ماده 498 به بعد که عنوان‌های اتهامی به موکل عمدتا در این چند تا ماده است از سیستم دلایل معنوی استفاده شده است. سیستم دلایل معنوی یعنی اینکه هر دلیلی که بنا بر نظر قاضی محترم رسیدگی کننده این دلایل دال بر پذیرش یا توجه اتهام به موکل است. بنابراین عالیجناب، اگر ما این سیستم دلایل معنوی را قبول بکنیم در پرونده موکل و همچنین در نظر بازپرس محترم پرونده و دادستان این دلایل نیامده، در کیفرخواست صادره هم این دلایل نیامد. عالیجناب، که من تقاضا دارم با توجه به فلسفه فقهی و شرعی قانون مجازات اسلامی و همچنین اسلامی بودن این مواد و اینکه به ما خیلی کمک می‌کند شرع مقدس و کامل بودن شرع انور اسلام، تقاضا دارم که در این خصوص تحقیق بشود، بررسی بشود حداقل اگر به موکل چنین اتهامی را انتساب می‌کنیم به او تفهیم اتهامی بکنیم، ایشان اظهاراتش را بپذیرد یا نپذیرد یا هر چیزی یا به هر صورت دلیلی هست باید در پرونده بیاید، این از این موضوع.
سومین موضوع و جرمی که به موکل منتسب شده فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تصمیمات غیرقانونی و ایجاد شبهه تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور است. چنانچه عرض کردم خدمت ریاست محترم دادگاه، موکل بنده عاشق ولایت است، عاشق جمهوری اسلامی است، نظام مقدس جمهوری اسلامی را قبول دارد. می‌خواهیم تحقیق بشود، که مطمئنا تحقیق کردند سوابق خوب ایشان، ]طبق [ تحقیقی که من از خانواده کردم از بچگی عاشق قرآن بوده و عرض دارم به خدمت حضرتعالی، مسلمان بوده، مسلمانی که پیداست، 22 سال بیشتر سن ندارد، من فکر نکنم 22 سال سن هم آن قدر ایجاب کند که ایشان در هیچ تجمع سیاسی یا جبهه سیاسی یا حزب سیاسی حضور ندارد و فردی است که متخصص و طراح وب سایت است، شغلش این بوده، حالا به هر صورت ناآگاهانه یا آگاهانه به هر طریقی تقدیر بوده، وارد این مقوله شده بحثی است جداگانه که من از ریاست محترم دادگاه تقاضای بررسی و نهایتا رأفت اسلامی را در این خصوص دارم.