kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶

کوتاه از شهرستان ها


اجرای برنامه داوطلبان سلامت در مازندران
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که برنامه داوطلبان سلامت محلات در 18 شهرستان مازندران و 119 واحد مجری شهری و 285 خانه بهداشت به اجرا درآمده است گفت: تعداد 3 هزار و 660  نفر داوطلب سلامت شهری و روستایی جهت پوشش بیش از 225 هزار و 657 خانوار شهری و 71 هزار و 309 خانوار روستایی جذب شده‌اند.
قاسم جان‌بابایی افزود: به منظور کیفی‌سازی برنامه داوطلبان سلامت اقدامات خوبی در خصوص استاندارد سازی تجهیزات واحدهای مجری انجام شده است.
وی با بیان اینکه از سال 1350 تاکنون 210 میلیارد ریال در حوزه بهداشت توسط خیران مازندرانی هزینه شده است اظهار داشت: به حضور فعال خیران برای تجهیز، نوسازی، احداث بنا و کمک‌های نقدی در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان نیازمندیم.

تاسیس مراکز نگهداری متکدیان
* مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه با جمع‌آوری متکدیان در سراسر استان مشکلات حل نخواهد شد، اظهار داشت: متکدیان پس از شناسایی باید در یک مکان مشخصی ساماندهی شوند.سعید آرام افزود: اکنون عمده متکدیان استان در غرب مازندران فعالیت دارند و به دلیل آنکه مکان مشخصی درغرب وجود ندارد به هیچ‌وجه ساماندهی و جمع‌آوری صورت نمی‌گیرد.مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه در بحث جمع‌آوری متکدیان اتفاقی که انتظار داشتیم بدست نیامده است، بیان داشت: مرکز نگهداری متکدیان در ساری به عنوان مرکز جمع‌آوری متکدیان مازندران عمل می‌کند و در یکسال گذشته قرار شد که علاوه بر شهر ساری، در آمل و تنکابن چنین مرکزی دائر شود که علیرغم اینکه وظایف ما نبود که مکانی را در اختیار شهرداری‌ها قرار بدهیم، چنین کاری را انجام دادیم.
وی خاطرنشان کرد:‌برای هر مرکز نگهداری متکدیان سالانه مبلغ 250 میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد که در این مراکز متکدیان به مدت 10 روز نگهداری خواهند شد و بعد از آن به دستگاه‌های حمایتی معرفی می‌شوند.

بهره‌برداری از درمانگاه شبانه‌روزی
سده لنجان- خبرنگار کیهان: با حضور مسئولان سده لنجان درمانگاه شبانه‌روزی این شهر به بهره‌برداری رسید. به منظور تجهیز و راه‌اندازی این درمانگاه مبلغ 5 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است. در این مراسم مدیر شبکه بهداشت و درمان سده لنجان گفت: به زودی کلنگ احداث درمانگاه جدیدی در این شهر به زمین زده خواهد شد. وحدتی افزود: این درمانگاه در سه طبقه و با اعتباری افزون بر 6 میلیارد و 800 میلیون ریال ساخته خواهد شد.

تولید نانوذره اکسید روی
تبریز- خبرگار کیهان: «محمدرضا موید» عضو پژوهش سرای دانش‌آموزی آذربایجان شرقی موفق شد نانو ذره اکسید روی را تولید کند. این نانو ذره اکسید روی با درجه خلوص 99/99 درصد تولید شده است. اجرای این طرح 60 روز طول کشیده و برای انجام آن از کوره الکتریکی استفاده شده است.

رفع تصرف از اراضی ملی
جاسک- خبرنگار کیهان: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: از 311 هکتار از زمین‌های ملی در این شهرستان رفع تصرف شده است.
جمشید سالاری افزود: ارزش مالی این زمین‌ها 62 میلیارد ریال است که در مناطق دشت جگین واقع شده‌اند. به گفته وی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی جاسک با حکم دادگاه 14 مورد ساخت و ساز غیرمجاز را تخریب و اراضی تصرف شده را به دولت بازگرداندند.

کمک 3 میلیارد ریالی حامیان ایتام
بوشهر- خبرنگار کیهان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر اظهار داشت: در آذرماه سال جاری حامیان طرح اکرام و محسنین بوشهر 3 میلیارد و 390 میلیون ریال به فرزندان معنوی خود کمک کردند.
احمد لطفی با بیان اینکه 2هزار و 756 یتیم در طرح اکرام و هزار و 244 کودک در طرح محسنین تحت پوشش این نهاد قرار دارند، اضافه کرد: 9 هزار و 451 حامی با حمایت‌های خود همواره ایتام نیازمند را کمک می‌کنند.

بهره‌برداری از سامانه گرمایشی گلزار شهدا
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان صنعت و معدن استان چهارمحال و بختیاری گفت: چهار سامانه گرماتاب برای گرمایش گلزار شهدای روستای شیخ شبان نصب و راه‌انداری شد.
سیدنعیم امامی افزود: این سامانه‌ها با افزون بر 210 میلیون ریال هزینه ساخته شده‌اند. گلزار شهدای روستای شیخ شبان در شهرستان بن از توابع استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نماد ملی گلزار شهدای روستای نمونه ایثارگری کشور انتخاب شده است. این روستا در دوران دفاع مقدس 80 شهید تقدیم کرده است.

اهدای عضو
مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضا استان چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای یک بیمار مرگ مغزی به 3 بیمار اهدا شد. زهرا سیاح افزود: این بیمار که محمد کاوه 32 ساله ساکن شهر فرخ شهر از توابع شهرستان شهرکرد بود بر اثر تصادف در بخش «آی‌سی‌یو» بیمارستان امام علی(ع) این شهر بستری شد. وی تصریح کرد: با تائید مرگ مغزی این بیمار و با رضایت خانواده‌اش کبد و کلیه‌های بیمار مرگ مغزی جداسازی و به استان فارس ارسال شد.

خرید تخت بیمارستانی
تبریز- خبرنگار کیهان: انجمن حمایت از کودکان سرطانی تبریز 45 دستگاه تخت بیمارستانی و تشک خریداری کرد. مدیرعامل این انجمن افزود: ساختمان جدیدی در محوطه بیمارستان کودکان تبریز ساخته شده که یک طبقه آن به بخش خون و آنکولوژی کودکان سرطانی اختصاص پیدا می‌کند و این انجمن تجهیز برخی نیازهای بخش مزبور را برعهده دارد. جواد میلانی تصریح کرد: هزینه خرید و راه‌اندازی تجهیزات اساسی مورد نیاز در آن بخش دو میلیارد ریال است.