kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی اعلام کرد

کاهش صادرات زعفران به دلیل دخالت دلالان

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی از کاهش میزان صادرات زعفران به دلیل دخالت دلالان خبر داد.


غلامرضا میری اظهار کرد: متأسفانه دلالانی که از هفت دولت آزادند و نه راه اداره بیمه و نه راه سازمان مالیاتی را بلدند و معمولاً پول‌های بادآورده‌ای نیز دارند، در هر بازه زمانی بر محصولی تمرکز می‌کنند که فعلاً به زعفران روی آوردند.
وی با بیان اینکه دلالان دیگران را هم به خرید محصول، نگهداری از آن و فروش در زمان دیگری ترغیب می‌کنند، ادامه داد: دلالان به مردم می‌گویند که ما برای شما زعفران می‌خریم و شما فعلاً آنها را نگه دارید، تا در زمان مناسب با قیمت واقعی بفروشید زیرا قیمت زعفران بیش از این است که در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل است که زعفران به میزان تقاضا در بازار عرضه نمی‌شود.
میری با تأکید بر اینکه در این شرایط صادرکننده‌ها نمی‌توانند در خصوص عرضه این محصول تعهدی دهند، تصریح کرد: هیچ‌کس قادر نیست تعهدی بدهد زیرا ضرر خواهد کرد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسئله دخالت دلالان بر قیمت‌گذاری باید جدی گرفته شود، اضافه کرد: در حال حاضر این مسئله سبب ایجاد رکود شدیدی در بازار صادرات زعفران شده است و اگر این روند ادامه یابد و دلالان بازار را در اختیار داشته باشند قطعاً صادرات متوقف خواهد شد.
وی بیان کرد: وضعیت فروش زعفران در کشور روال طبیعی خود را طی می‌کند و حضور دلالان بر فروش داخل کشور تأثیری نداشته است.