kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷

کیهان و خوانندگان


* جناب آقای ظریف این بدعهدی اوباما نه اولین است و نه آخرین. این همان هشدار قرآن است که فرمود: اینها به هیچ عهد و پیمانی وفادار نخواهند بود (انهم لا ایمان لهم). امیدوارم که این‌بار عبرت بگیرید. ضمنا از انتقاد اروپا به اوباما ذوق‌زده نشوید. آنها سر و ته یک کرباسند.
نیکنام - قم
* آیا حاصل پیاده‌روی وزیر خارجه کشورمان با همتای آمریکایی‌اش در ژنو و دست دادن او با فرد جنایتکاری مثل رئیس‌جمهور آمریکا باید تصویب و ابلاغ مصوبه ایجاد محدودیت برای کسانی باشد که به ایران سفر کرده‌اند؟ این بود آن دستاوردی که به سبب آن منتقدان را مورد بدترین توهین‌ها قرار می‌دادند؟ چه توضیحی برای مردمی که به آقایان اعتماد کردند دارند؟
بوربور - ورامین
 * سخنان مشمئزکننده معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا مبنی بر لزوم تشدید تحریم ایران به خاطر حمایت ایران از مقاومت در منطقه و حقوق بشر ناقض اجرای برجام است چون رهبر معظم انقلاب در نامه به رئیس‌جمهور لغو کلیه تحریم‌ها در روز اجرای توافق و نکشاندن تحریم به مسائل غیرهسته‌ای چون حقوق بشر را از شروط اجرای برجام دانستند. آیا این حرکات عهدشکنانه سیاسیون و کنگره آمریکا و امضای آن توسط اوباما کافی نیست که مسئولان و دولتمردان ما اجرای برجام را متوقف کنند؟
8979---0813
* برخی از مسئولان که به وعده‌های ظاهری قدرت‌های پوشالی غربی اعتماد دارند شایسته است به همان میزان نیز به یاری و نصرت حق امیدوار باشند تا بسیاری از گره‌های کور باز شود.
خانم خزائی
* قتل‌عام شیعیان مظلوم نیجریه،‌ قلب‌ها و وجدان‌های بیدار دنیا را تکان داد ولی این روزنامه‌های زنجیره‌ای و اجاره‌ای عکس‌العملی نشان ندادند. به جای آن عکس بزرگ زن فاسد آمریکایی را چاپ کردند. آیا این ننگ نیست؟!
9882---0919
* با بیرون آوردن قلب راکتور اراک، بخشی از توان فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان از کار افتاد اما وعده‌های داده شده برای بردن این بازی به اصطلاح 3-2 برده همه توخالی بود و هیچ آبی از این آتش برای مردم گرم نشد به هنگام مذاکرات هیچ کس نباید نقد و نظری ارائه می‌داد اکنون هم که بازی را نیمه‌تمام رسما تمام شده اعلام می‌کنند و پرونده برجام را بسته می‌پندارند و در شرایطی که آمریکا در حال نقض برجام است، می‌گویند دیگر انتقاد ممنوع!
طالعی
* وزیر راه و شهرسازی دولت آقای روحانی حمایت از مصرف‌کننده و قیمت‌گذاری را امری بی‌مفهوم و کمونیستی دانسته است. اگر بنده هم مثل ایشان زندگی مرفهی داشتم و ماهیانه بالای ده میلیون تومان درآمد داشتم مثل ایشان بودم و فقر موجود در جامعه را احساس نمی‌کردم.
8220---0912
* این چه طرز برخورد با سازمان حمایت از مصرف‌کننده است که وزیر راه و شهرسازی عمل می‌کند؟ آیا واقعا این سازمان مارکسیستی است؟ اگر چنین است چرا تا به حال با این سازمان‌ها برخورد نشده است. آیا رها کردن دولت برای افزایش قیمت‌ها هر طور که صلاح بدانند باب طبع وزیر محترم است؟! افزایش  هر روزه بر قیمت‌ها نشانه تورم تک‌رقمی است؟
3104---0912 و 1998---0912 و 7543---0912
* یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای در صفحه اول خود از قول آقای هاشمی تیتر کرده نداشتن رابطه با آمریکا مربوط به زمان حضرت امام خمینی(ره) می‌باشد از قول ما بنویسید وقتی حضرت امام رابطه ایران و آمریکا را رابطه گرگ‌ و میش می‌دانستند این معیار منطقی همه چیز را روشن می‌کند یعنی تا وقتی که آمریکا روحیه گرگ دارد نباید به آن نزدیک شد. پس در این بحث زمان امام و بعد از امام معنا ندارد.
ایرانی
* عربستان منفور گفته است که سپاه پاسداران باید در لیست تروریست‌ها برود، اما اگر ما در کشور عده‌ای قلم به دست مزدور نداشتیم که سال‌ها روی این مسئله مانور دهند و سپاه را تضعیف کنند هرگز این وهابی‌های بی‌ارزش به خود اجازه نمی‌دادند چنین جسارتی کنند.
0901---021
* هر کس می‌خواهد حق امام راحل(ره) را ادا کند کمترین کار او برائت و دوری از فتنه‌گران 88 و قرار گرفتن در کنار رهبر معظم انقلاب است.
علیخانی
 * از دولت جمهوری اسلامی به عنوان قوه مجریه ام‌القرای جهان اسلام، انتظار می‌رفت در برابر کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم نیجریه که فقط به جرم محبت به امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، صورت گرفت اقدام درخور توجهی انجام می‌داد چرا که تنها پناه شیعیان مظلوم، ایران اسلامی است. متاسفانه به یک تماس تلفنی با رئیس‌جمهور نیجریه اکتفا شد.
1713---0915
* خداوند ان‌شاءا... رهبر شیعیان نیجریه را در پناه خود از توطئه‌های دشمنان بشریت یعنی آل سعود ملعون و تکفیری‌های آلت دست رژیم صهیونیستی حفظ نماید. رهبری که با نفس مسیحایی حضرت امام توانست برای مکتب اهل‌بیت در مدت کوتاهی 12-15 میلیون عاشق دلباخته - که بیشتر آنها هم حافظ و مأنوس با قرآن کریم می‌باشند -  فراهم سازد. حقیقتا کاری حسینی توسط او صورت گرفته است. جا دارد دیپلماسی ما بیش از این پیگیر حقوق مسلمانان و شیعیان مظلوم نیجریه باشد. غربی‌ها اگر دو نفر از پیروانشان در کشوری اسلامی آن هم توسط ارتش آن کشور به قتل برسند چه غوغایی به پا می‌کنند! حدود هزار نفر انسان بی‌پناه و بی‌سلاح را این‌گونه قتل‌عام و رهبرشان را زخمی و بازداشت کرده‌اند ولی هیچ واکنش درخور توجهی از دنیای نکبت‌بار استکبار مشاهده نمی‌شود.
محمدرضا فخرالساعه - جانباز
* حتی تصور اینکه در انقلاب اسلامی کسانی در قدرت باشند که لبخند زدن با دشمنان خارجی برایشان افتخار باشد و برعکس مردم خودشان را به جرم نقد کلاغ و بی‌سواد بدانند مشکل است. ماهیت چه افراد و گروههایی که در این مدت برای مردم رو نشد.
عشقی
* آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفته فعالیت‌های هسته‌ای ما بعد از برجام گسترده‌تر خواهد شد. مانده‌ایم از این حرف بخندیم یا گریه کنیم.
4108---091‍3
* چاپ این همه عکس و تیتر یک از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در صفحه اول نشریات زنجیره‌ای که هیچ ارادتی به امام‌خمینی(ره) ندارند بیانگر آن است که به دنبال سوءاستفاده سیاسی از این عضو خانواده امام هستند. دیدن این واقعیت باید به هوشیاری ایشان منتهی شود.
1395---0917
* ضرب‌المثل شتر در خواب بیند پنبه‌دانه، گهی لف‌لف خورد گه دانه‌دانه، حکایت کسانی است که در فتنه 88 به اهداف پلید خود نرسیدند اکنون با ترفند شورایی کردن رهبری به میدان آمده‌اند.
6775---0912
* شورای نگهبان وظیفه دارد سرسخت در مقابل ورود فتنه‌گران سال 88 و حامیان آنها در انتخابات آینده مقاومت کند. چون ذره‌ای گذشت و اغماض خسارت‌های غیرقابل جبران به نظام و انقلاب وارد خواهد کرد.
1648---0915 و 6726---0916
* برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای به طور آشکار به تبلیغات انتخاباتی می‌پردازند چرا مسئولین امر هیچ واکنش درخور توجهی به اقدام غیرقانونی این طیف از مطبوعات وابسته ندارند.
شکیبا
* آقای روحانی! و دولتمردان فعلی همیشه در مورد گرانی و تورم این طور به مردم القا کردند که وقتی نفت گران‌تر عرضه می‌شود بالطبع کشورهای صادرکننده کالاهای دیگر هم اجناس خود را گران‌تر به ما می‌فروشند در نتیجه در بازار گرانی به وجود می‌آید. حال حرف ملت این است حالا که نفت 105 دلاری را به 33 دلار می‌فروشیم به همان نسبت باید قیمت اجناس ارزان‌تر شود. چرا شاهد عکس این قضیه هستیم؟
3866---041
* دولت اعلام می‌کند به تک نرخی شدن تورم نزدیک شده‌ایم، پس علت افزایش هر روز قیمت اجناس و کالاها و اخیرا لبنیات نیز همین است؟! یا افزایش قیمت تخم‌مرغ دانه‌ای 300 تومان به 450!
علیمردانی
* با توجه به علاقه‌ای که به امر تولید و امور دامپروری دارم اقدام به خرید زمین با مجوز پرورش بره گوشتی 200 راس در جاده روانسر - کرمانشاه کردم. به دلیل عدم کفاف مالی درخواست وام به بانک کشاورزی دادم ولی بعد از گذشت 6 ماه بلاتکلیف هستم و جواب درستی نمی‌دهند.
مرتضی پاپی