kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
در نشست خبری چهاردهمین دوره این جشنواره اعلام شد:

نمایش فیلم‌های ضد آل‌سعود در جشنواره فیلم مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت صبح روز گذشته با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره، در مرکز فرهنگی اسوه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، در این نشست که با استقبال گسترده اهالی رسانه، به ویژه نمایندگان رسانه‌های خارجی برگزار شد، محمد خزاعی، دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، از توجه این جشنواره به موضوعات جدیدی ازجمله «شهدای مدافعین حرم»، «فاجعه منا»، «نقش خاندان آل‌سعود در تفرقه افکنی، حمایت از تروریسم و کشتار مردم بی‌گناه»، «مبارزه اهل سنت، مسیحیان با جنایات داعش و بوکوحرام و دیگر گروه‌های تکفیری» و«مقابله با تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین پوستان» اشاره کرد. یکی از خبرنگارها، توجه به «آل سعود» توسط این جشنواره بین‌المللی را مغایر با سیاست خارجی دولت دانست که خزاعی در پاسخ گفت:پرداختن به این موضوع در جشنواره مقاومت هیچ منافاتی با کار دولت ندارد و ما براساس سیاست‌های کلان نظام فعالیت می‌کنیم. ضمن اینکه تا کی می‌خواهیم نسبت به بسیاری از اتفاقات پیرامون خودمان غفلت کنیم؟ امروز که دیگر مشخص شده است رژیم آل سعود حامی اصلی داعش و بسیاری از فعالیت‌های تروریستی همسو با رژیم صهیونیستی است. رسانه‌های خارجی هم این واقعیات را می‌گویند، چطور انتظار دارید که جشنواره مقاومت بی‌تفاوت باشد؟
محمدحسین نیرومند هم تصریح کرد: بحث فاجعه منا بسیار مهم است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود.امام هم فرموده بودند که از هر چه بگذریم از آل سعود نمی‌توان گذشت. این هم از مصادیق مقاومت است.
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس همچنین از تنظیم سال سینمایی این انجمن با برگزاری جشنواره فیلم مقاومت خبر داد و افزود: در دوره‌های گذشته، عمده فیلم‌هایی که در جشنواره مقاومت به نمایش در می‌آمد، فیلم‌هایی بود که قبلاً اکران یا رونمایی شده بودند و انگیزه لازم برای دیدن این آثار نزد مخاطبان وجود نداشت. اما در این دوره پنج فیلم جدید را برای اولین بار در جشنواره مقاومت رونمایی خواهیم کرد که فیلم دستگیری عبدالمالک ریگی و دو کودتای آمریکا علیه انقلاب اسلامی ازجمله این فیلم‌ها خواهد بود.
محمد خزاعی در ادامه با اشاره به بودجه۲۰میلیارد تومانی که پیش از این قرار بود به جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تعلق بگیرد، گفت: این بودجه توسط کمیسیون فرهنگی تأیید شده بود اما عده‌ای آنقدر اعتراض کردند و به آنها زنگ زدند که این رقم به سبد سینمای ایران اضافه نشد.
وی با اشاره به ساختار اجرایی و فراخوان این دوره جشنواره یادآور شد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به منظور تبیین فرهنگ مقاومت در مقابل تهاجم و نفوذِ فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی دشمنان به ویژه آمریکا، در راستای استکبارستیزی ملل مظلوم جهان و مبارزه با «تروریسم» و «صهیونیسم بین‌الملل»، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را در بخش‌های «سینمای ایران» و «سینمای بین‌الملل»با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی برگزار می‌نماید و ۱۵ اردیبهشت سال ۹۵ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه است.
خزاعی از اضافه شدن بخش‌های جدید به جشنواره چهاردهم مقاومت خبر داد و این بخش‌ها را به این ترتیب برشمرد: سریال و مجموعه‌های تلویزیونی، بخش مردمی(فیلم‌های ساخته شده توسط افراد غیرحرفه‌ای و با دوربین معمولی و تلفن همراه)، پویانمایی، کلیپ، نماهنگ، قلم طلایی و خاطره‌گویی سرداران.
خزاعی اهدای جایزه چهره مقاومت سال ۲۰۱۶ را یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره خواند و توضیح داد: دوره گذشته این جایزه با حضور پسر سیدحسن نصرالله به رهبر حزب‌الله لبنان اهدا شد و امسال هم به یکی از نمادهای مقاومت با انتخاب مردم انتخاب می‌شود.
گفتنی است، چهاردهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت سال 95 و همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.