kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴

سرسام اسرائیل از 130 هزار موشک حزب‌الله(خبر ویژه)

فرمانده پدافند ارتش صهیونیستی نسبت به انباشت 130 هزار موشک ویرانگر در زرادخانه‌های حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرد.


به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، تزیوکا حایموویتز گفت زرادخانه موشکی حزب‌الله به بیش از 130 هزار موشک می‌رسد و ما قادر به رهگیری موشک‌های آنها نیستیم. موشک‌های حزب‌الله می‌توانند هر مکانی در عمق اسرائیل را هدف قرار دهند.
وی گفت: ایران، حماس و حزب‌الله به ارتقا زرادخانه نظامی خود از لحاظ کیفی و کمی ادامه می‌دهند تا موشک‌هایشان با دقت به هدف برخورد کند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این ژنرال اسرائیلی تصریح کرد: حملات احتمالی حزب‌الله بسیار خطرناک خواهد بود و منجر به ویرانی شدید و کشته‌های زیاد در اسرائیل خواهد شد.
«امیر بوحبوط» تحلیلگر امور نظامی اسرائیل گفت: دشمنان تل‌آویو یعنی ایران، سوریه، حزب‌الله و جنبش حماس در بهبود کمی و کیفی موشک‌های خود قدرت زیادی بدست آوردند بنابراین دشمنان اسرائیل اکنون می‌توانند هر نقطه در تل‌آویو را مورد هدف قرار دهند زیرا آنها انواع مختلفی از موشک‌های پیشرفته و به روز در اختیار دارند.
این روزنامه در ادامه نوشت: دشمنان اسرائیل تحقیقات زیادی انجام می‌دهند تا دکترین جدید نظامی تل‌آویو را دور بزنند و بتوانند از سامانه‌های ضد موشکی اسرائیل از جمله «گنبد آهنین»، «عصای سحرآمیز» و موشک‌هایی از نوع «هیتس» در امان باشند.
ژنرال اسرائیلی تأکید کرد: در کنار پیشرفت دکترین نظامی، دشمنان اسرائیل به منظور غافلگیر کردن تل‌آویو تلاش می‌کنند پایگاه‌ها و سکوهای موشکی خود را مخفی نگه دارند زیرا تکنیکی که دشمنان دنبال می‌کنند مبتنی بر دو عنصر است. تبدیل عمق اسرائیل به میدان جنگ و افزایش میزان سکوهای موشکی به سمت مراکز پرجمعیت در اسرائیل برای اینکه تلفات زیادی در بر داشته باشد.
وی تأکید کرد: تمام شهروندان اسرائیل باید این حقیقت را بدانند که در معرض حمله موشکی گسترده قرار خواهیم گرفت زیرا نمی‌توانیم تمام موشک‌ها را رهگیری کنیم.