kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

تشییع پیکرهای پاک 9 شهید مدافع حرم در 5 شهر

پیکر پاک ۹ شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) در 5 شهر کشور تشییع و به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایرنا از زاهدان، مردم نیکشهر پیکر مطهر شهید «سلمان برجسته» و «عمر ملازهی» را از مسجد فاطمه الزهرا(س) تا میدان شهدای گمنام این شهرستان تشییع کردند. پیکر این شهیدان برای خاکسپاری به زادگاهشان بخش بنت و روستای حمیری قصرقند منتقل شد. همچنین شهروندان دلگانی پیکر مطهر شهید «نظرمحمد بامری»، «اصغر بامری»، «مراد عبداللهی» و «پرویز بامری» را از مصلای امام علی(ع) این شهر تا گلزار شهدای شهرستان دلگان تشییع و به خاک سپردند.
پیکر شهید سیدمحسن سجادی نیز با حضور مردم و مسئولان از مسجد جامع بخش بزمان ایرانشهر تا گلزار شهدای این بخش تشییع و خاکسپاری شد.
این شهدا از اهل تسنن و شیعیان سیستان و بلوچستان بودند که در نبرد با گروه‌های تروریستی-تکفیری در سوریه به شهادت رسیدند. همچنین، مردم خمینی‌شهر پیکر شهید عبدالرضا مجیری را بر روی دستان خود تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپردند. این شهید فرمانده گردان 123 امام حسین(ع) تیران و کرون بود که اخیرا در نبرد با گروه‌های تروریستی-تکفیری در سوریه به شهادت رسیده است.
از سوی دیگر خبرگزاری فارس از قزوین گزارش داد: با حضور مردم قزوین پیکر شهید «حمید سیاهکالی مرادی» صبح دیروز از مقابل آستان امامزاده اسماعیل (ع) قزوین تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد. شهید حمید سیاهکالی مرادی دومین شهید مدافع حرم استان قزوین و نخستین شهید شهر قزوین است.