kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹

از مانع‌تراشی برای فعالان انقلابی تا فعالیت ناشران معلوم‌الحال!(اخبار ادبی و هنری)

با وجود گذشت نیمی از ایام آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در شیراز، فعالان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی از مانع‌تراشی دستگاه فرهنگی استان فارس خبر می‌دهند.

به گزارش رجانیوز، نمایشگاه بین‌المللی کتاب شیراز در حالی این روزها فضای شهر را بهاری کرده که در آن محصولات فرهنگی و انتشارات مربوط به توزیع کتب انقلاب با مانع‌تراشی مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در راه‌اندازی غرفه برای محصولات خود روبرو شده‌اند.
این مانع‌تراشی در قالب عدم اختصاص غرفه و یا محدویت در اختیار غرفه‌ها برای فعالان کتاب حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در شیراز صورت گرفته است. به گفته مدیران موسسات فرهنگی که هدف بی‌مهری دستگاه فرهنگی استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شیراز قرار گرفته‌اند، مانع‌تراشی دست‌اندرکاران نمایشگاه برای اختصاص غرفه به فعالان انقلاب اسلامی حوزه کتاب در شیراز در حالیست که این ناشران به ‌دلیل پیشینه خود در توزیع کتاب‌های انقلابی دارای مشتریان دائمی بوده‌اند که نمایشگاه فرصتی برای عرضه کتاب‌ها در قیمت پایین‌تر را فراهم می‌کند.
این فعالان انقلاب اسلامی در حوزه کتاب می‌گویند: عدم اختصاص غرفه و یا مانع‌تراشی برای این غرفه‌ها در حالی صورت می‌گیرد که برخی ناشران و فعالان معلوم‌الحال کتاب که پیشینه مناسبی در زمینه فرهنگ مطلوب جمهوری اسلامی ندارند توانسته‌اند بی‌هیچ مشکلی نسبت به راه‌اندازی غرفه خود در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اقدام کنند.