kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

جرمی کوربین:‌ توطئه‌ها، مواضع من درباره سوریه را تغییر نخواهد داد

رهبر حزب کارگر انگلیس با اشاره به توطئه هایی که از سوی نظام حاکم بر این کشور علیه وی صورت می گیرد تاکید کرد، این توطئه ها نیز باعث تغییر مواضع وی در خصوص مسئله سوریه نخواهد شد و او همچنان مخالف مداخله نظامی دولت در جنگ سوریه است.

به گزارش فارس، «جرمی کوربین»، رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس که با رسیدن به ریاست حزب کارگر این کشور، غرب را به شدت نگران کرده است، به کسانی که علیه رهبری وی توطئه می کنند گفت از موضع خود در مخالفت با اقدام نظامی در سوریه کنار نخواهد رفت.
رهبر ضد جنگ حزب کارگر انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی تصریح کرد، خودش به تنهایی تصمیم خواهد گرفت که به گسترش حملات هوایی چگونه رای بدهد.
وی همچنین گفت «این رهبر[گروه] است که تصمیم می‌گیرد. من تصمیم خود را در زمان معین خواهم گرفت.» کوربین در این گفت‌وگو خاطر نشان کرد، «بمباران، بدون شک به فاجعه انسانی ختم شده و این خطر وجود دارد که شرایط بهتر نشده بلکه بدتر هم بشود.»
«مایکل فالن»، وزیر دفاع انگلیس هم در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی ضمن تلاش برای متقاعد کردن نمایندگان پارلمان انگلیس در حمایت از طرح بمباران سوریه گفته، داعش خیابان‌های شهرهای متعدد انگلیس را تهدید می‌کند. وی همچنین خاطر نشان کرده که در صورت عدم موافقت کوربین، دولت انگلیس به سختی می‌تواند موافقت  پارلمان را برای اقدام نظامی در سوریه کسب کند.
هفته گذشته «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان با ارائه طرحی 7 نکته‌ای به پارلمان انگلیس از نمایندگان پارلمان درخواست کرد به حملات هوایی در سوریه رای موافق بدهند.
حملات اخیر تروریست های داعش به فرانسه، بهانه ای شده برای ورود چند کشور دیگر غربی به ائتلاف 60 عضوی آمریکا؛ ائتلافی که به اعتقاد دوست و دشمن، هیچ خاصیتی جز تقویت تکفیری ها نداشته است.