kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸

اخبار کوتاه از فوتبال


برگزاری همایش بزرگداشت زنده یاد پرویز دهداری
مراسم بزرگداشت مرحوم پرویز دهداری عصر دیروز با حضور جمعی از شاگردان قدیمی وی و همچنین پیشکسوتان فوتبال برگزار شد. در این مراسم که در سالن دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال و نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان از جمله مسئولان حاضر بودند. همچنین مجید نامجو مطلق، ناصر ابراهیمی، فرامرز ظلی و حسین فرکی، مهدی فنونی‌زاده، ضیاء عربشاهی و واعظ آشتیانی، مهدی دادرس، محمود کلهر، حسن حبیبی،محمود شیعی ،‌ابراهیم قاسم‌پور،‌فریاد شیران از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند. از نکات قابل تامل در برگزاری این مراسم  سالن بسیار کوچکی بود که باعث شده بود بسیاری از پیشکسوتان و اهالی فوتبال بیرون از سالن بایستند و جایی برای نشستن نداشتند. در این مراسم افراد خاطراتی از مرحوم پرویز دهداری بیان می‌کردند و یاد و خاطره مرد اخلاق و فوتبال را گرامی داشتند.
برکناری مجیدی از کمیته فنی فدراسیون فوتبال
فرهاد مجیدی به خاطر مشغله های فراوان از کمیته فنی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد. طی حکمی از سوی علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص به عنوان رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال منصوب شد. همچنین طی احکامی جداگانه دکتر محمد احسانی، جلال طالبی، فریدون معینی، محمود یاوری و محمد خبیری به عنوان اعضای این کمیته منصوب شدند. بدین ترتیب نام فرهاد مجیدی از کمیته فنی فدراسیون فوتبال خط خورد. البته او به دلیل گرفتاری های شخصی و حضور مداوم در خارج از ایران، به کفاشیان گفته بود نمی‌تواند در جلسات حضور مستمر داشته باشد.
حسینی یک ماه دیگر به میدان برمی‌گردد
باشگاه نفت اعلام کرد سید جلال حسینی از 4 هفته دیگر شرایط بازی پیدا می‌کند. پزشک تیم نفت در خصوص آخرین وضعیت حسینی ‌گفت: وی روند درمانی خود را به خوبی طی می‌کند و از حدود 4 هفته دیگر شرایط بازی پیدا خواهد کرد.
محرومیت مادام‌العمر در انتظار پلاتینی
کمیته اخلاق فیفا درخواست کرده پلاتینی به جرم گرفتن رشوه از بلاتر به طور مادام‌العمر محروم شود. میشل پلاتینی بعد از این که به طور موقت و 90 روز از فعالیت در مدیریت ورزش محروم شده بود، با درخواست کمیته اخلاق فیفا؛ انتظار محرومیت طولانی‌تری را می‌کشد. کمیته اخلاق فیفا به جرم گرفتن رشوه دو میلیون یورویی پلاتینی از بلاتر، درخواست دارد او به طور مادام‌العمر از محرومیت در فوتبال محروم شود. علنی شدن رشوه گرفتن پلاتینی از بلاتر، ابتدا باعث شد هر دوی این مدیران عالی‌رتبه فوتبال به مدت 90 روز از هر گونه فعالیتی در زمینه مدیریت فوتبال محروم شوند و حالا به نظر می‌رسد وضعیت سخت‌تری انتظار آنها را می‌کشد. حکم دادگاه 26 فوریه اعلام خواهد شد.
فرکی: بعد از 4 ماه به فوتبال بازمی‌گردم
سرمربی سابق تیم سپاهان از بازگشت خود به فوتبال بعد از استراحت چهار ماهه خبر داد.حسین فرکی در رابطه با بازگشت مجدد خود به فوتبال گفت:: در حال حاضر برنامه خاصی برای بازگشت به فوتبال ندارم اما بعد از استراحت سه یا چهار ماه شاید دوباره در فوتبال کارم را ادامه دهم.
کفاشیان در انتخابات ثبت‌نام می‌کند
دبیرکل فدراسیون فوتبال از ثبت نام علی کفاشیان در انتخابات ریاست این فدراسیون خبر داد. علیرضا اسدی در حاشیه مراسم یادبود مرحوم پرویز دهداری ضمن بیان این مطلب در پاسخ به این پرسش که «آیا در انتخابات فدراسیون فوتبال کاندیدا خواهید شد؟»، گفت: من ثبت‌نام را آن زمان که فکر کنم انجام می‌دهم، به هر حال چیز مهمی نیست که فعلاً بخواهم به آن اهمیت بدهم و قطعاً در این خصوص در زمان مناسب تصمیم می‌گیرم. دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد دوران کفاشیان در فدراسیون فوتبال به سر آمده است، اظهار داشت: چه کسی گفته دوران کفاشیان به سر آمده است، او قصد دارد در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کند.
پیش بینی گل‌محمدی از حضور ذوب آهن در خرمشهر
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن می‌گوید قبل از بازی به بازیکنانش گفته بود که خود را در فینال جام حذفی در خرمشهر تصور کنند.یحیی گل‌محمدی پس از صعود تیمش به فینال جام حذفی در نشست خبری اظهار کرد: بازی بسیار خوب و باکیفیتی بود و ما سعی داشتیم تا بازی را در کنترل خود نگه داریم. وی افزود: سپاهان دوست نداشت که بازنده این بازی باشد و فشار زیادی را به ما وارد کرد اما ما خوب دفاع می‌کردیم و حملات خوبی را بر روی دروازه سپاهان داشتیم.سرمربی تیم ذوب آهن تصریح کرد: سپاهان خوب دفاع کرد و خطرناک ظاهر شد اما اراده بردن در تیم ما بود و قبل از بازی به تیمم گفتم که خودشان را در خرمشهر تصور کنند. زیرا فینال بازی‌ها در آنجا برگزار می‌شود.