kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


    خواب آلودگی راننده 2 قربانی گرفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع حادثه رانندگی محور «جیرفت- کهنوج» بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
سرهنگ مهریار سعیدی افزود: ماموران با حضور در محل دریافتند یک دستگاه پژو پارس حامل 8 نفر از شهروندان از مسیر خود منحرف و واژگون شده است.
وی ادامه داد: در این سانحه کودک 3 ماهه و دختری 10 ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت، راننده و همسر وی نیز به همراه 4 نفر از دیگر سرنشینان خودرو مصدوم و برای مداوا روانه بیمارستان شدند.
به گفته سعدی کارشناسان علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام کردند.
مرگ 4 سرنشین پراید
سرویس شهرستانها: رئيس پلیس راه خراسان‌شمالی روز پنجشنبه گفت: عصر روز گذشته یک دستگاه سواری پراید در کیلومتر 70 محور فرعی «قره‌میدان» شهرستان مانه و سملقان با یک دستگاه کامیونت آذرخش به شدت برخورد کرد که بلافاصله ماموران پلیس راه «چمن بید» جهت بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.
سرهنگ علیرضا حسین‌زاده افزود: در این سانحه، راننده سواری پراید و 3 نفر از سرنشینان در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و دو سرنشین دیگر این خودرو مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت اصلی این تصادف را بی‌احتیاطی راننده کامیونت آذرخش و انحراف به چپ نسبت به سواری پراید اعلام کردند.
برخورد تریلر با پراید
کاشان- ایرنا: برخورد تریلر با یک دستگاه خودرو سواری پراید در جاده قدیم قم- کاشان 2 کشته برجای گذاشت.
رئيس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان گفت: این حادثه شامگاه پنجشنبه در کیلومتر 60 جاده قدیم قم- کاشان رخ داد.
سیدمحمد حسین مکی افزود: در این حادثه 2 نفر زن و مرد جان خود را از دست دادند.
علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.
سیلاب مادر و فرزند را برد
اهواز- ایرنا: فرماندار مسجد سلیمان روز چهارشنبه از مفقود شدن یک مادر و دختر در اثر آبگرفتگی شدید جاده در بخش «عنبل» این شهرستان خبر داد.
علیرضا گروئی افزود: بر اثر بارندگی شدید و آبگرفتگی جاده روستای «پرنوشته» در بخش عنبل، یک خودرو با 5 سرنشین در سیلاب غرق شد.
وی ادامه داد:‌ از سرنشینان این خودرو که اعضای یک خانواده بودند، 3 نفر نجات یافتند اما مادر و دختر 6 ساله‌اش هنوز مفقود هستند.
گروئی یادآور شد: این خانواده اهل اندیمشک و ناآشنا به منطقه بوده و از مسجد سلیمان عازم لالی بودند که دچار این حادثه شدند.
قاتل فراری تسلیم شد
سمنان- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان روز پنجشنبه گفت: جوان 24 ساله‌ای که در درگیری با فردی، او را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، پس از مدتی، خود را به پلیس معرفی کرد.
سرهنگ روح‌الامین قاسمی افزود: این درگیری یازدهم آبان ماه جاری در منطقه معروف به بالامحله در دامغان رخ داد.
وی ادامه داد: در این درگیری جوان 24 ساله و معتاد به نام حسین، با شلیک گلوله از یک قبضه سلاح شکاری، محسن 31 ساله را به قتل رساند و متواری شد.
قاسمی با اشاره به اینکه قاتل متواری چند روز قبل خود را به پلیس معرفی کرد، یادآور شد: متهم در بازجویی به جرم خود اعتراف و علت بروز درگیری با مقتول را اختلافات شخصی اعلام کرد.
دستگیری قاتل
کرمان- ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد از دستگیری قاتل کرامت دهدشتی سرمایه‌گذار مشهور جیرفتی خبر داد.
یوسف سبحانی افزود: پس از 20 روز تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضایی و پلیس آگاهی شهرستان عنبرآباد و پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی پیچیده، قاتل به هویت (ر.خ) در مخفیگاه‌اش در شهرستان رودبار جنوب شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد: در این رابطه 6 متهم در شهرهای مختلف دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان دستگیر و از این تعداد 4 نفر با قرار بازداشت موقت راهی زندان شده‌اند.
سبحانی یادآور شد: علت و انگیزه اصلی قتل اخاذی و سرقت خودروی لوکس خارجی مقتول بوده است.
به گفته وی مقتول شامگاه 8 آبان امسال توسط آدم‌ربایان در باغ کشاورزی خود در شهر دوساری ربوده شد و با توجه به مقاومت مقتول مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات جان باخت.
کشف 70 کیلو هروئین
کرمان- ایرنا: فرماندار ریگان روز چهارشنبه گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج)، 70 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را در این شهرستان، کشف و ضبط کردند.
امین باقری افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای شناسایی و وارد آوردن ضربه به باندهای شرارت و قاچاق کلان مواد مخدر در این منطقه، یکی از باندهای موتوری مسلحانه قاچاق مواد مخدر را شناسایی و منهدم کردند.
وی ادامه داد: اعضای باند قصد داشتند این مواد را به شهرستان‌های شرقی و استان مرکزی ارسال کنند. اما بعد از درگیری با سربازان گمنام امام زمان(عج) و ناتوانی در مقابله، محموله مواد مخدر را رها کرده و متواری شدند.
درگیری پلیس ‌با سوداگران مرگ
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان موفق شدند باند قاچاقچیان مواد مخدر، که قصد انتقال مواد با یک دستگاه خودرو سواری پژو از شهرستان سرباز به ایرانشهر و دلگان را داشتند، شناسایی کنند.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان افزود: در عملیات تعقیب و گریز پلیسی قاچاقچیان که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند، با استفاده از تاریکی هوا با به جای گذاشتن خودرو متواری شدند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی بر جای مانده از سوداگران مرگ 30 عدد کیسه ده کیلویی مواد مخدر از نوع تریاک به وزن تقریبی 300 کیلوگرم را کشف و ضبط کردند.