kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
روحانی در جلسه هیئت دولت:

دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی در انتخابات نیست

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می‌کند که شرایط برای مشارکت همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: براساس تجربه داخلی و بین‌المللی،‌ راه پیشرفت و توسعه کشور از مسیر بهره‌گیری حداکثری از توان و نیروی مردم و مشارکت فعال بخش خصوصی می‌گذرد.
وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرایط و زمینه‌های برگزاری شکوهمند و همراه با آرامش انتخابات سفارش کرده و اظهار امیدواری کرد در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تأثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هر چه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.
رئیس‌جمهور دولت را یک دولت فراحزبی دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می‌کند که شرایط برای مشارکت همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها فراهم شود.
با تصویب هیئت وزیران، مبلغ 58 میلیارد و 120 میلیون ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل به صورت کمک بلاعوض جهت بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی و تأمین لوازم خانگی و هزینه‌های خدماتی فنی و پشتیبانی و آواربرداری به استان کرمانشاه اختصاص یافت.
همچنین مبلغ 144 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود چهار درصد روستایی و پنج درصد شهری بین آسیب‌دیدگان ناشی از سیل کرمانشاه به منظور جبران خسارت پرداخت می‌شود و بدهی احتمالی آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
تعیین نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودرو و موتورسیکلت برای سال آینده، از دیگر مصوبات جلسه دولت بود.