kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
تذکر 20 نماینده به رئیس جمهور

اول تضمین بگیرید بعد سانتریفیوژ‌ها را جمع کنید

20 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار توقف دستور جمع‌آوری سانتریفیوژهای فردو و نطنز شدند.


به گزارش فارس، در بخشی از تذکر نمایندگان آمده است:  متأسفانه در دو روز گذشته چند پیمانکار برای جمع‌آوری سانتریفیوژهای فردو وارد این سایت شده‌اند و شروع به جمع‌آوری زیرساخت‌های این سایت نموده‌اند و گفته‌اند دو هفته اینجا می‌مانیم تا کار را تمام کنیم.
در این تذکر خطاب به رئیس جمهور تصریح شده است: این اقدام توأم با تعجیل در زمانی اتفاق می‌افتد که بند یک از شروط 9گانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اخذ تضمین کافی از رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا که نوشتن نامه رسمی از جانب آنها مبنی بر لغو تحریم‌ها در زیرساخت‌های تحریم‌هاست محقق نشده، آقای رئیس‌جمهور! مسئولیت تحقق شروط 9گانه و شروط شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی براساس بند 9منشور به تیم هوشمند، قوی و آگاه واگذار شده و این تیم هنوز تشکیل نشده است.
نمایندگان ادامه داده‌اند: آقای رئیس‌جمهور!  اگر دقت کافی در تحقق این شروط انجام نشود، تهدید منافع ملی رخ خواهد داد که غیرقابل جبران است.
 «مرگ بر آمریکا» نماد جمهوری اسلامی
192 نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» اعلام کردند، ملت شهیدپرور ایران اسلامی به هیچ وجه حاضر نیست به بهانه توافق بر سر مسئله هسته‌ای شعار «مرگ بر آمریکا» را کنار بگذارد، شعاری که بدل به نماد جمهوری اسلامی ایران شده است.
در بخشی از این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس نهم به نمایندگی ملت استکبارستیز ایران دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیروی از امام راحل و مقام معظم رهبری را افتخار خود دانسته و همراه با ملت ایران پشت رهبری عزیز به ستیز خود با استکبار جهانی ادامه خواهیم داد.
نمایندگان ادامه دادند: در دوران پسابرجام دسیسه نفوذ در کشور برای همگان آشکار شده و دولت و مجلس باید دقت لازم را در راستای تذکرات ناصحانه و حکیمانه مقام معظم رهبری به کار گیرند.
در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: ملت شهیدپرور ایران اسلامی به هیچ وجه حاضر نیست به بهانه توافق بر سر مسئله هسته‌ای شعار «مرگ بر آمریکا» را کنار بگذارد، شعاری که بدل به نماد جمهوری اسلامی ایران شده است و تمامی ملل مبارز «ایران اسلامی» را به عنوان الگوی مبارزه خود قرار دادند.
مصوبات نمایندگان
نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز با وارد دانستن اخطار نماینده سمنان مبنی بر خصوصی بودن مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، ادغام این صندوق در سازمان تأمین اجتماعی را غیرقانونی دانستند و این طرح را از دستور کار مجلس خارج کردند.
مجلسی‌ها همچنین اخطار مصباحی‌مقدم نماینده تهران مبنی بر بار مالی طرح تعیین تکلیف استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را وارد ندانستند و طرح تعیین تکلیف استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را از دستور کار مجلس خارج نکردند.
مجلسی‌ها در ادامه به کلیات طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی رأی منفی دادند.
نمایندگان همچنین در جلسه علنی دیروز به کلیات طرح جمعیت و تعالی خانواده رأی مثبت دادند.
بهارستان‌نشین‌ها در بخش دیگری از جلسه علنی دیروز با بررسی بدون نوبت لایحه دائمی شدن بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث در صحن علنی موافقت کردند.
خبر دیگر اینکه  نمایندگان با فوری بررسی شدن «لایحه کاهش ساعت کاری بانوان با شرایط خاص» مخالفت کردند که بدین ترتیب لایحه مذکور به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت.
نطق‌ها و تذکرات نمایندگان
محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز گفت: رکود برنامه‌ریزی شده در اقتصاد کشور باعث بسیاری از مشکلات در بخش تولید، توزیع و خدمات چه در بخش صنعت و چه در بخش کشاورزی شده است تا جایی که صدای وزرای دولت درآمده است.
مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس نیز  با اشاره به نامه ۴ وزیر به رئیس‌جمهور، گفت: سخنانی از جنس حرف‌های آقای ترکان نشان داد برخی دوستان دولت هیچ نقد دلسوزانه‌ای را حتی از خانواده تدبیر و امید هم برنمی‌تابند.
سیدمهدی عیسی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در نطقی ضمن تاکید بر توجه دولت و مجلس بر معضل بیکاری، گفت: تعداد جمعیت بیکار در سال 94 در حداکثر مقدار خود بالای 5 میلیون نفر می‌باشد که متاسفانه دولت در جذب آنها نیز هیچ تلاشی ننموده است.
در حاشیه مجلس
در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس نمایشگاه عکس «با کودکان حرم» با موضوع تصاویر کودکان جنگ‌زده و آواره سوری در راهروی مجلس شورای اسلامی برپا شد.
این نمایشگاه که با عنوان «با کودکان حرم» به همت کمپین «حمایت از کودکان آواره سوری» در راهروی مجلس برپا شده بود با استقبال نمایندگان مردم مواجه شد و مورد بازدید آنها قرار گرفت.