kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
به مناسبت 28 صفر

250 موکب از زائران پیاده امام رضا(ع) پذیرایی می‌کنند

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: امسال 250 موکب برای پذیرایی از زائران پیاده در مسیرهای منتهی به مشهد پیش بینی شده و 180 مدرسه نیز برای اسکان این زائران مورد نیاز است که آموزش و پرورش در این زمینه قول همکاری داده است.


به گزارش ایرنا از مشهد، محمدحسن واحدی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: با توجه به مساعد نبودن شرایط جوی در آن ایام، توصیه می‌شود زائران پیاده‌ای که نذر خاصی برای این کار ندارند از پیاده‌روی در مسیرهای طولانی خودداری کنند.
وی تصریح کرد: به همین منظور چهار میقات در تربت حیدریه، قوچان، فریمان و نیشابور تعریف شده تا شروع راهپیمایی‌ها از این شهرها باشد .
معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائرانی که از اقصی نقاط کشور به سمت مشهد می‌آیند و قصد دارند پیاده به حرم نورانی امام رضا(ع) مشرف شوند خود را با وسایل نقلیه به تربت حیدریه، قوچان، فریمان و نیشابور برسانند و آغاز راهپیمایی پیاده از همین چهار شهر خواهد بود.
وی گفت: روز 28 صفر پارسال سه میلیون زائر به مشهد سفر کردند لذا پیش‌بینی می‌شود امسال این شهر پذیرای بیش از این تعداد زائر باشد.
واحدی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 250 هزار نفر زائر پیاده وارد مشهد شوند در حالی که این رقم پارسال 206 هزار زائر پیاده بود.
وی افزود: 28 صفر امسال شاید از جنبه‌های مختلف به خصوص امنیتی با سال‌های گذشته فرق کند لذا باید تمهیدات لازم در همه زمینه‌ها اندیشیده شود.
همه ساله در بیست و هشتم ماه صفر که مصادف است با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و پس از آن سی‌ام صفر روز شهادت امام رضا(ع) میلیونها زائر برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و برگزاری آیین سوگواری به مشهد مشرف می‌شوند.