kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

حوادث کوتاه از کشور


کاروان بزرگ قاچاق متوقف شد
تبریز- فارس: فرمانده انتظامی بناب از دستگیری 6 قاچاقچی و کشف یک محموله بزرگ کالای قاچاق به ارزش 10 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.الله‌وردیان افزود: ماموران با استقرار در ورودی شهرستان، کاروان مورد نظر را شناسایی و یک خودرو باری را متوقف کردند ولی 4 دستگاه خودروی سواری به سمت خروجی‌های شهر متواری شدند.
به گفته وی خودروهای متواری به سمت خروجی‌های تبریز و مراغه نیز توسط اکیپ‌های مستقر در این دو خروجی متوقف شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری 6 متهم و توقیف 5 دستگاه خودرو خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیف شده 2 هزار و 495 تخته پتوی خارجی، 30 رول پارچه، 121 دستگاه دوربین رو تفنگی، 93 دستگاه حشره‌کش الکترونیکی، 167 جفت کفش و 4 هزار ثوب البسه تاناکورای غیربهداشتی کشف و متهمان با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
مخزن سوخت منفجر شد
اهواز- ایرنا: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: یک مخزن حامل مایع بنزن از مشتقات تولید بنزین سوپر و بنزین هواپیما روز دوشنبه در شهرک صنعتی شماره 3 اهواز منفجر شد.
امیر نجفی افزود: این حادثه ساعت 4 و 49 دقیقه صبح دوشنبه رخ داد.
وی با بیان اینکه عملیات خاموش کردن آتش این مخزن به مدت بیش از دو ساعت به طول انجامید ادامه داد: از آنجا که این مخزن در فضای بیرون از کارگاه قرار داشت آتش‌سوزی آن به کارگاه خسارتی وارد نکرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز با اشاره به مشخص نبودن علت آتش‌سوزی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است و این اتفاق خسارت جانی در پی نداشته است.
توقیف 150 هزار عدد قرص غیرمجاز
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: با کسب خبری مبنی بر تهیه و توزیع قرص‌های ترک اعتیاد غیرمجاز توسط فردی خرده‌فروش در محدوده خیابان 22 بهمن شرقی شهر نیشابور تیمی از ماموران کلانتری 13 این فرماندهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
سرهنگ سیدحسن حسینی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری 11 با کنترل نامحسوس منزل و اطمینان از نگهداری قرص با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل شدند.وی ادامه داد: این عملیات ضربتی ماموران کلانتری ضمن دستگیری سوداگر مرگ در بازرسی از منزل وی 150 هزار عدد قرص غیرمجاز ترک اعتیاد کشف کردند.حسینی تصریح کرد: متهم 24 ساله پس از بازجویی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.
کشف اشیای 5 هزار ساله
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی تالش گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش اشیای عتیقه توسط فردی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ اسماعیلی افزود: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی ضمن اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضایی متهم را در حین فروش اشیای عتیقه به دو نفر دیگر در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 36 عدد انواع اشیای عتیقه شامل: 5 عدد کاسه استوانه‌ای شکل در ابعاد مختلف، دو عدد انگشتر نگین‌دار، یک عدد سکه طلایی رنگ، یک عدد دستبند طلایی رنگ، یک عدد دستبند فلزی، چهار عدد گوشواره در ابعاد مختلف، یک حلقه انگشتر کوچک، دو رشته تسبیح، سه عدد آویز یا زنگوله، یک عدد سرمه‌دان، پنج عدد بلور شیشه‌ای در ابعاد مختلف، دو عدد مهره خمیر شیشه‌ای، یک عدد مهره طلایی رنگ شکسته شده، دو عدد درفش فلزی به شکل بز، یک عدد مجسمه سفالی بز که قسمت سر آن شکسته شده بود، دو عدد شمعدان فلزی، دو عدد شمشیر فلزی کشف شد.وی قدمت اشیای عتیقه مکشوفه را طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی 3 هزار سال قبل از میلاد اعلام و اظهار کرد: ارزش تقریبی اشیای کشف شده 2 میلیارد ریال است.
کلاهبرداری میلیاردی از بازرگان گلپایگانی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: 3 فرد کلاهبردار که با جلب اعتماد یک تاجر مواد غذایی در شهر اراک، بیش از 4 میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس این استان دستگیر شدند.سرهنگ حسینی افزود: در پی شکایت فرد تاجر، تیمی از کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران آغاز کردند.
وی ادامه داد: با اقدامات تخصصی کارآگاهان پلیس، سرانجام مخفیگاه متهم اصلی پرونده در یکی از روستاهای اطراف اراک شناسایی و طی عملیاتی از سوی کارآگاهان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی انتقال داده شد.حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به مدارک و اسناد ارائه شده، متهم اعتراف کرد به کمک دوستش چندین مرحله از شاکی در حدود 4 میلیارد و 460 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
توقیف تریلی حامل البسه قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی چایپاره گفت: ماموران فرمانده انتظامی این شهرستان آذربایجان غربی حین اجرای گشت در محور چایپاره- خوی به یک دستگاه تریلر مشکوک شده و آن را توقیف کردند.
سرهنگ حقی افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی 12 هزار و 9 ثوب البسه قاچاق خارجی در مارک‌های مختلف کشف شد.
وی تصریح کرد: کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را 3 میلیارد ریال معادل 300 میلیون تومان برآورد کردند.
فرمانده انتظامی چایپاره خاطرنشان کرد: راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
کشف مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق
آبادان- واحد مرکزی خبر: بیش از 700 محموله قاچاق آرایشی و بهداشتی در آبادان کشف شد.معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پی بیش از سیصد مورد بازرسی از واحدهای صنفی، 740 محموله قاچاق شامل مواد آرایشی و بهداشتی و مکمل‌‌های غذایی و دارویی با کمک ناظران دانشکده کشف و جمع‌آوری شد.مرتضی جعفری ادامه داد: مواد آرایشی، بهداشتی و مکمل‌های غذایی و دارویی قاچاق کشف شده 50 میلیارد ریال از سوی کارشناسان ارزش‌گذاری شده است.
سبقت غیرمجاز جان 2 نفر را گرفت
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی دریافت خبری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور شهرکرد- خوزستان بلافاصله مأموران پلیس راه به همراه واحدهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.سرهنگ رفیعی افزود: با حضور مأموران در محل مشخص شد براثرتصادف یک دستگاه کامیونت ایسوزو با سواری پژو 405، راننده سواری پژو به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت و 2 سرنشین آن نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند که یک نفر از آنها جان خود را از دست داد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری علت وقوع حادثه را سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ کامیونت ایسوز و اعلام کرد.
مشاجره بر سر بدهی به قتل انجامید
سرویس شهرستانها: روز دوشنبه در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان کرمانشاه مبنی بر وقوع قتل زن و شوهری در یکی از محلات این شهر، مأموران گشت انتظامی کلانتری 12 بلافاصله به محل اعزام شدند.مأموران پس از حضور در صحنه جنایت با جسد غرق به خون زن جوانی که با گلوله به قتل رسیده و نیز جسم نیمه جان مردی که آثار بریدگی بر روی مچ‌های دست و پاهای وی مشاهده می‌شد، مواجه شدند؛ بلافاصله مرد مجروح به بیمارستان و همسرش نیز به پزشکی قانونی منتقل شد.مأموران در بررسی‌های ویژه و تخصصی و نیز با توجه به مدارک و مستندات موجود در صحنه پی بردند که قتل توسط مرد جوان انجام شده است.
مظنون این جنایت در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد با سوء استفاده از دسته چک همسرم برای پرداخت بدهکاری‌ام، 2 میلیارد ریال چک کشیدم که پس از برملا شدن این موضوع، درگیری ما بالا گرفت.وی ادامه داد: من نیز برای رهایی و پایان این درگیری، با اسلحه‌ای که داشتم، همسرم را تهدیدکردم اما حین درگیری متوجه نشده و به او شلیک کردم؛ با مرگ همسرم، برای رهایی از این معرکه اقدام به خودزنی کردم.