kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

انتقال 87 پیکر از جان باختگان فاجعه منا به کشور

پیکر 87 نفر دیگر از جان‌باختگان فاجعه منا صبح دیروز در حالی وارد کشور شد که هنوز سرنوشت 65 زائر ایرانی مشخص نیست.



معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت که در عربستان سعودی به سر می‌برد در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت شناسایی و انتقال پیکر جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا اظهار داشت: بامداد دیروز (سه‌شنبه) پیکر 87 نفر از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا از فرودگاه جده به کشور انتقال یافت.حمید محمدی اضافه کرد: همچنان وضعیت 65 نفر از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا مشخص نیست و در حال انجام عملیات شناسایی پیکر این عزیزان هستیم.
محمدی در پاسخ به این سؤال که هویت اجسادی که بامداد دیروز به کشور انتقال یافتند مشخص است یا خیر؟، افزود: اسامی این پیکرها مشخص است و به خانواده‌هایشان اعلام شده است.
به‌گفته معاون سازمان حج و زیارت در میان پیکرهای اخیر انتقال یافته به کشور، پیکر خبرنگار شبکه خبر نیز وجود دارد اما هنوز پیکر مرحوم رکن‌آبادی شناسایی نشده است.
وی در خصوص آخرین وضعیت بازگشت حجاج ایرانی به کشور نیز گفت: هم اکنون حدود 10هزار زائر ایرانی در عربستان سعودی حضور دارند و 25 مهر آخرین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به کشورمان انجام می‌شود.
دفن ۶ جان باخته در مکه
رئیس سازمان حج و زیارت نیز در مورد آخرین وضعیت مفقودان حادثه منا، گفت: با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از این حادثه، شناسایی اجساد به کندی پیش می‌رود و هنوز ۶۵ نفر زائر ایرانی در حادثه منا مفقود هستند.
به گزارش مهر، سعید اوحدی گفت: خانواده ۶ نفر از جان‌باختگان حادثه منا درخواست دفن این افراد را در مکه داشته‌اند که تاکنون ۶ نفر دفن شده‌اند و تشریفات قانونی برای دفن دو زائر دیگر در حال انجام است.
اوحدی از برگزاری جلسه‌ای با مقامات سعودی برای بررسی آخرین وضعیت مفقودان ایرانی حادثه منا خبر داد که قرار بوده طی آن سرنوشت ۶۵ زائر مفقود ایرانی مشخص شود که آیا این زائران در مکه دفن شده‌اند یا خیر.(البته تا لحظه تنظیم این خبر جزئیاتی از این جلسه منتشر نشده است.)
وی تاکید کرد: مقامات عربستان عنوان کردند که مشخصات همه زائران دفن شده در عربستان ثبت شده بر همین اساس امکان شناسایی زائران وجود دارد.