kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
سرتیپ اشتری خبر داد

کشف 85 درصد جرایم سایبری توسط پلیس فتا در کشور

فرمانده نیروی انتظامی از کشف 85 درصد جرایم سایبری در کشور خبر داد.



به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سرتیپ حسین اشتری صبح دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرزهای کشور از لحاظ امنیتی در شرایط خوبی به سرمی‌برند.
وی افزود: با هماهنگی بسیار خوبی که بین مرزبانی انتظامی و قرارگاه حمزه سیدالشهدا انجام شده است، ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها برای برقراری امنیت در مرزها به کار گرفته می‌شود که این امر سبب شده تا امنیت خوبی در مرزها حاکم شود.
اشتری گفت: البته این بدان معنی نیست که هیچ خلأ و کاستی در مرزها وجود ندارد بلکه اشکالات موجود نیز در نظارت‌های صورت گرفته شناسایی و به مسئولان امر تذکر داده شد.فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در حال حاضر مرزهای آذربایجان غربی از نظر فیزیکی و انسداد کنترل می‌شود و یگان‌هایی که در استان هستند با مجهز شدن به تجهیزات فنی روز کنترل بیشتری را بر مرزها اعمال می‌کنند و در واقع نیروهای انتظامی تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورند.
این مسئول درخصوص جرائم حوزه سایبری، اظهار داشت: با توجه به گسترش فضای مجازی تخلفات و جرایم دراین حوزه افزایش یافته است اما پلیس فتا با اقدامات به موقع توانسته این حوزه را کنترل کند.
وی افزود: 85 درصد جرائمی که در این حوزه صورت گرفته تا به حال توسط پلیس فتا کشف شده که با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد لازم با مجرمان صورت گرفته است.