kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

بالاتر از معجزه!

یک سرنشین بالگرد اندونزیایی که روز یکشنبه ناپدید شده بود، پس از دو روز زنده پیدا شد.



به گزارش ایرنا، بالگرد تک‌موتوره «یوروکوپر ای‌سی- 130» متعلق به شرکت هوانوردی «پی.تی.پنربانگان آنگکاسا سمستا» اندونزی روز یکشنبه پس از برخاستن از فرودگاه ناپدید شد.
تیم‌های امداد و نجات اعلام کردند این بالگرد به علت نقص فنی در آب‌های دریاچه «توبا» سقوط کرده و تنها بخشی از صندلی این بالگرد پیدا شده است.
تارنمای روزنامه «جاکارتا گلوب» روز سه‌شنبه نوشت که یک مرد از 10 سرنشین این بالگرد دیروز در نزدیکی سواحل دریاچه توبا پیدا شده است.
«هلفی آسگاف» سخنگوی پلیس شمال سوماترا، گفت که نام این شخص که لباسی بر تن نداشت مشخص نیست، اما می‌توان با اطمینان اعلام کرد این فرد یکی از سرنشینان بالگردی است که روز یکشنبه از دست رفت.
این فرد که قادر به صحبت نبوده، به یک مرکز درمانی منتقل شده است.
وی گفت که سرنشین نجات یافته این بالگرد با حرکات دست به تیم نجات فهمانده چهار مسافر دیگر در آب‌های دریاچه «توبا» مانده‌اند.
دریاچه «توبا» یک دریاچه آتشفشانی به طول 100کیلومتر، پهنای 30 کیلومتر و عمق 505 متر است. سطح این دریاچه 900 متر بالاتر از دریاهای آزاد بوده و بزرگترین دریاچه در اندونزی و بزرگترین دریاچه آتشفشانی جهان به شمار می‌رود.
این بالگرد 10 سرنشین شامل هفت مسافر و سه خدمه پرواز داشت و تیم نجات پس از پیدا کردن این فرد امید دارد افراد دیگری را زنده بیابد.
یک هواپیمای دو موتوره کوچک اندونزیایی حامل 10 سرنشین نیز هفته گذشته در یک پرواز در شرق آسمان اندونزی ناپدید شد و پس از چند روز لاشه هواپیما و اجساد سرنشینان آن پیدا شد.
حمل و نقل هوایی و دریایی به دلیل مجمع‌الجزایری و پهناور بودن اندونزی مهمترین بخش حمل و نقل این کشور را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل حوادث هوایی و دریایی زیادی در این کشور اتفاق می‌افتد.