kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

حوادث کوتاه از کشور

اعلام اسلامی زائران مازندرانی در مکه
ساری - خبرنگار کیهان:مدیر حج و زیارت استان مازندران اعلام کرد در پی سقوط یک بالابر در مسجدالحرام 5 زائر مازندرانی مجروح شدند که 4 تن بنام‌های علی‌اکبر عظیمی‌فر 50 ساله از جویبار، فضه شیرزاد 57 ساله از بابل، مبارک پذیرش 54 ساله از ساری، محمود طاطیان 41 ساله از بهشهر به مرکز پزشکی حج و زیارت در شهر مکه انتقال که به صورت سرپائی مداوا شده‌اند و به جمع کاروان خود ملحق شدند و یک نفر بنام خانم نرگس کفاشیان 60 ساله از بابل برای ادامه درمان در بیمارستان مکه بستری شد.
طوفان بوشهر را درنوردید
بوشهر - خبرنگار کیهان: طوفان شن غروب پنجشنبه شهر بوشهر را در نوردید و باعث قطع برق در برخی نقاط این شهر شد. این طوفان شعاع افقی دید شهروندان بوشهر را به کمتر از 300 متر کاهش داد و چند اصله درخت را شکست و باعث توقف خودروها در خیابان‌ها شد.
همچنین طوفان شن برخی شهرها نظیر دیر، برازجان، آبپخش و شبانگاه  را درنوردید و خسارت‌هایی به نخلداران وارد ساخت.
صاعقه جان جوانی را گرفت
کرمانشاه - ایسنا: روابط عمومی امور عشایر استان کرمانشاه اعلام کرد: هادی خالوندی جوان 20 ساله از عشایر ایل زوله در حین چرای دام بر اثر اصابت صاعقه جان باخت.این جوان در مسیر چرای دام در جاده سراب نیلوفر (منطقه باباجان) دچار صاعقه شد و جان خود را از دست داد.
پلمب 97 قهوه‌خانه
قم - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان قم از پلمب 97 قهوه‌خانه غیرمجاز و متخلف در استان خبر داد.
سرهنگ «هادی دیده‌ور» با اشاره به دستور دادستان قم مبنی بر پلمب قهوه‌خانه‌های غیرمجاز، اظهار داشت: طرح مقابله با قهوه‌خانه‌های غیرمجاز و متخلف در قم آغاز شده است و قهوه‌خانه‌هایی که در آن‌ها اقدام به ارائه قلیان به بانوان و یا اجازه انجام بازی با آلات قمار به مراجعان می‌دهند پلمب خواهند شد.
وی از تاکید دادستان قم بر اجرای قاطعانه این طرح خبر داد.
کشف 155 هزار قرص قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران اظهار داشت: در پی دریافت اخبار مبنی بر فعالیت باند تهیه و توزیع داروی تقلبی و قاچاق در شهرک «جعفریه اندیشه»، دستگیری اعضای این باند در دستور کار پلیس قرار گرفتسرهنگ «گلزاری» ادامه داد: ماموران کلانتری 12 اندیشه با انجام تحقیقات نامحسوس، کارگاه محل فعالیت اعضای این باند را شناسایی کردند؛ ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی موفق شدند سه متهم را حین بسته‌بندی داروهای خارجی قاچاق در کارگاه دستگیر کنند.وی گفت: در این عملیات، 155 هزار و 420 عدد قرص قاچاق و... کشف شد؛ متهمان به منظور تحقیقات تکمیلی احتمالی دیگر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.
جان باختن 16 تبعه بیگانه
داراب - فارس: رئیس هلال‌احمر حاجی‌آباد گفت: صبح جمعه یک تویوتا حامل تعدادی افاغنه از مسیر بندرعباس به داراب در حرکت بود که در حوالی مسیر روستای گله‌گاه از توابع شهرستان حاجی‌آباد، خودرو به دلیل ترکیدگی لاستیک از مسیر منحرف و واژگون شد که 16 نفر از سرنشینان این خودرو به علت شدت صدمات وارده در دم جان باختند.وی افزود: هشت نفر نیز مصدوم شدند که به بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) حاجی‌آباد انتقال داده شدند که حال تعدادی از آنها مناسب نیست.موسی‌پور تصریح کرد: آمار دقیقی از سرنشینان این خودرو در دست نیست و طی اطلاعات به دست آمده راننده خودرو نیز بعد از مشاهده از چگونگی وضعیت حادثه متواری شده است.
4 کشته در رخ به رخ شدن 2 پژو
شهرکرد - باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: حادثه برخورد رخ به رخ دو دستگاه خودروی سواری پژو در محور شهرکرد - بروجن 4 کشته و 5 زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ حمزه رفیعی افزود: در این تصادف یک نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند که سه نفر از مصدومان هم پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند.وی حرکت خلاف جهت یکی از خودروها را دلیل بروز این سانحه اعلام کرد و گفت: این موضوع ناشی از عدم نصب علائم لازم راهنمایی در ابتدای محور چهار خطه و نبود دید کافی و روشنایی مناسب بوده است.
اعدام 2 قاچاقچی
رشت - فارس: دادگستری گیلان اعلام کرد: مردی 34 ساله اهل بندرعباس به جرم  حمل 3 کیلو و 700 گرم شیشه و 20 لیتر مواد اولیه ساخت شیشه در زندان مرکزی رشت اعدام شد. همچنین مرد 45 ساله دیگری اهل سیاهکل صبح دیروز در همین زندان به چوبه‌دار آویخته شد.
2 کشته در تصادف محور فارس
شیراز - باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت دو دستگاه کشنده ولوو با دو دستگاه خودرو وانت و کامیون در محور آباده - شیراز، برخورد کردند که راننده و سرنشین خودروی وانت در این حادثه جان باختند.سرهنگ سیروسی ادامه داد: علت حادثه رعایت نکردن فاصله طولی از سوی یکی از کشنده‌های ولوو بوده است.
450 کیلوگرم تریاک در تور پلیس
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر از محور جندق-دامغان در مناطق کویری این شهرستان، پیگیری سریع این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
 سرهنگ روح‌الامین قاسمی افزود: با هماهنگی مراجع قضائی تیمی از ماموران انتظامی برای اجرای عملیات دستگیری به منطقه اعزام شد.
به گفته وی در عملیات ضربتی و غافلگیرانه پلیس، اعضای این باند قاچاق مواد مخدر که با دو دستگاه خودرو در حال عبور از محور بودند، در حلقه ماموران پلیس گرفتار و دستگیر شدند.
قاسمی تصریح کرد: در این عملیات سه قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و 285 کیلو موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.
این مسئول انتظامی به اجرای عملیات دیگری درگرمسار، اشاره کرد و گفت: در این عملیات نیز 165 کیلو تریاک کشف و یک باند 5 نفره خانوادگی قاچاق مواد مخدر منهدم شد.
هلاکت قاچاقچی در درگیری با ماموران
جیرفت- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج گفت: در درگیری ماموران انتظامی این شهرستان با قاچاقچیان 864 کیلوگرم ماده مخدر کشف شد و یک قاچاقچی نیز به هلاکت رسید.سرهنگ علی پرنگ افزود: این درگیری شامگاه پنجشنبه گذشته در منطقه جازموریان رخ داد که مأموران انتظامی پس از سه ساعت درگیری توانستند یک نفر از این قاچاقچیان مواد مخدر را به هلاکت برسانند.وی تصریح کرد: در این درگیری علاوه بر کشف مواد مخدر، چهار قبضه اسلحه، یک هزار و 411 فشنگ جنگی و یک دستگاه خودرو کشف و تحویل مقامات قضایی شد.
توقیف تریلر حامل تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان مطلع شدند محموله مواد مخدر در یک دستگاه تریلر بارگیری و به مقصد شیراز در حال حرکت است.
احمدعلی گودرزی تصریح کرد: بلافاصله تیم‌های عملیاتی این پلیس به محور شیراز-کوار اعزام و با پایش دقیق محور مواصلاتی مذکور در نهایت خودرو تریلر موردنظر متوقف شد.وی گفت: در بازرسی از این تریلر مقدار 306 کیلو و 400 گرم تریاک کشف و در این راستا چهار نفر متهم دستگیر شدند.