kayhan.ir

کد خبر: ۵۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲

ساخت سردیس 15 شهید در هفته دفاع مقدس

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از ساخت سردیس 15 شهید در هفته دفاع مقدس خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی علیزاده، گفت: سردیس شهیدان سردار علی هاشمی، سپهبد قرنی، جواد فکوری، مصطفی احمدی روشن، مجید شهریاری، حسین تهرانی‌مقدم، ولی فلاحی، محمد بروجردی، علی زارع‌نعمتی، مسعود علیمحمدی، مهدی زین‌الدین، موسوی نامجو، سردار داوود کریمی، احمد کاظمی و عباس دوران توسط هنرمندان برجسته ساخته خواهد شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه هنرمندان برجسته حوزه مجسمه‌سازی از 21 شهریور ساخت سردیس‌ها را در باغ موزه دفاع مقدس آغاز می‌کنند، ادامه داد: این رویداد هنری تا 27 شهریور ادامه دارد و در نهایت سه نفر برگزیده از سوی هیئت داوران در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه استقبال خوب هنرمندان در دوره اول و دوم این سمپوزیوم ضرورت برگزاری آن برای سومین بار را دوچندان کرده است، افزود: دور سوم با دعوت از 15 هنرمند برجسته حوزه مجسمه‌سازی از سوی شورای سیاستگذاری برگزار می‌شود.
به گفته علیزاده سومین دوره این سمپوزیوم همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود تا ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، فرصت مناسبی برای ارائه طرح‌های هنرمندان برجسته درمورد این افراد باشد.
گفتنی است، سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی هفته دفاع مقدس 21 شهریور در باغ موزه‌ دفاع مقدس آغاز شده و تا 27 شهریور ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این رویداد هنری می‌توانند در این تاریخ از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر به محل باغ موزه دفاع مقدس مراجعه کنند.