kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

انتقاد نویسنده فلسطینی از مفتی حامی داعش(اخبار ادبی و هنری)

خالد الجیوسی نویسنده فلسطینی طی مقاله‌ای در روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم با انتقاد شدید از موضع‌گیری مفتی عربستانی و حمله وی به فیلم ایرانی «محمد رسول الله(ص)» گفت: عقل و شرع حکم می‌کند شما در مورد چیزی که اطلاع ندارید حکم ندهید و ابتدا فیلم را ببینید بعد در مورد آن فتوا دهید.

به گزارش ایرنا، الجیوسی خطاب به مفتی‌های وهابی عربستانی گفت: مردم ما دیگر آن‌قدر هم ساده لوح نیستند که هر چه شماها بگویید قبول و باور کنند و این گونه نیست که کلید بهشت به دست شما سپرده شده باشد.
نویسنده فلسطینی افزود: شیخ عبدالعزیز آل‌شیخ مفتی عربستان در سخنانی قابل پیش‌بینی در مورد فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی ادعا کرده که این فیلم مخالف شرع و دین اسلام است. من خود در مدارس عربستان تحصیل کرده‌ام و آنجا به ما می‌گفتند صحت فتوا مشروط به دو شرط است: نخست اینکه صاحب فتوا دارای علم و دین و اخلاق باشد و دوم اینکه فتوا دهنده باید آگاهی کامل از موضوع مورد فتوای خود داشته باشد.مفتی عربستان فیلم را به طور کامل ندیده است زیرا در عربستان سینمایی وجود ندارد و به همین دلیل از جزئیات این فیلم مطلع نیست و در نتیجه فتوای او نمی‌تواند صحیح باشد، او ادعا کرده که در این فیلم چهره پیامبر اسلام (ص) به نمایش گذاشته شده است، اگر او دیده بگوید کجای فیلم است؟ زیرا چنین صحنه‌ای به هیچ عنوان در این فیلم وجود ندارد.