kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

آیین اختتامیه طرح ملی رحله برگزار شد

آیین اختتامیه طرح ملی رحله (حفظ چهار جزء قرآن کریم همراه با ترجمه و مفاهیم در تابستان 94) با حضور قرآن‌آموزان و مسئولان قرآنی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایکنا، در این مراسم که با حضور هزار و 500 نفر از قرآن‌آموزان طرح ملی رحله برگزار شد، حجت‌الاسلام حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، سرابی عضو هیئت رئیسه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و بحرالعلوم معاون آموزش سازمان دارالقرآن الکریم حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام شاهسونی، مسئول موسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در این مراسم به ارائه گزارشی از اختتامیه طرح ملی رحله پرداخت و گفت: این طرح در پاسخ به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور اجرا شده است.
وی افزود: این اختتامیه، افتتاحیه است برای طرح‌های دیگر قرآنی که در کشور باید اجرا شود. رحله به معنی کوچ معنوی به سمت قرآن کریم است و در این طرح 32 مرکز در 16 استان همکاری داشته‌اند که در این راستا هزار و 800 نفر ثبت نام کردند که هزار و 500 نفر برگزیده شدند و از این تعداد هزار و 200 نفر تا پایان این طرح همراه ما بودند.
حجت الاسلام شاهسونی بیان داشت: از این طرح استقبال بسیار خوبی صورت گرفت و امیدواریم هر یک از این حافظان در آینده، مدرسه‌ای را راه‌اندازی کنند که بتوانیم با هزینه‌هایی که کرده‌ایم صرفه‌جویی را در جامعه به دنبال داشته باشیم. تربیت جوانان و دوری از بزهکاری آنان از مهمترین اهداف است.
همچنین، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه طرح ملی رحله که با حضور 32 موسسه  از 16 مرکز برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در حدود 21 سال پیش از این در جمع  فرماندهان فرمودند: «در عرصه فرهنگی بنده به معنای واقعی دغدغه دارم» که  این فرمایش حدود 6 ماه قبل نیز بار دیگر تکرار شد که دشمنان به بهانه‌های مختلف به دنبال رخنه فرهنگی در کشور ایران هستند و مسئولان کشور آمریکا بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال تغییر رفتار در ایران و تهران هستند.
وی گفت: مقام معظم رهبری هشدار دادند که جوانان در مقابله با  نفوذ فرهنگی غرب در عرصه حضور داشته باشند که در این عرصه راهی به جز ترویج فرهنگ قرآنی و اجرای برنامه‌های قرآنی نخواهیم داشت .
حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اجرای طرح ملی رحله، بیان کرد: طرح حفظ قرآن کریم سدی است در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن و مؤسسه بیت الاحزان الزهرا که  اجرای این طرح را بر عهده گرفتند کار ارزشمندی در این میان داشته‌اند و این راهی برای پدیدار گشتن یک خانواده قرآنی، جامعه قرآنی و کشور قرآنی است که در این راستا نفوذ سیاسی و اقتصادی هیچ مفهومی ندارد.