kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸

احراز هویت 3 شهید گمنام در مازندران و ایلام

با شناسایی یکی از شهدای گمنام در مازندران، خانواده‌ای دیگر از شهیدان همیشه جاوید پس‌از 30 سال چشم‌انتظاری مزار شهیدشان را پیدا کردند.
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان:

سرهنگ ابراهیم یعقوبی فرمانده سپاه پاسداران ناحیه قائم‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: بسیجی شهید برزو آقایی فرزند احمد اهل شهرستان بابلسر متولد 1341 یکی از پنج شهید گمنام آرمیده در حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر است که با انجام آزمایش «دی‌ان‌ای» شناسایی شد.
وی افزود: بسیجی شهید برزو آقایی بعد از خدمت سربازی چندین بار به عنوان بسیجی به جبهه‌ها اعزام شد و درحین آموزش گروه زرهی لشگر ویژه 25 کربلا قبل از عملیات والفجر 8 در رودخانه بهمن‌شیر به شهادت رسید.
پیکر شهید برزو آقایی که در زمان شهادت 23 ساله و مجرد بود در سال 1391 به همراه چهار شهید دیگر گمنام در 29 آذر 1391 سالروز شهادت حضرت رقیه(س) پس از تشییع باشکوه مردم قدرشناس در حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر دفن شد.
میزبانی خوب مردم قدرشناس از شهید گمنام موجب شد تا امروز پس از شناسایی وی خانواده‌اش رضایت دهند تا مزار شهیدشان در کنار چهارشهید گمنام برای همیشه در حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر بماند.
شناسایی 2 شهید در ایلام
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ایلام هویت دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که اخیراً در منطقه سلیمانیه عراق تفحص شده بودند با انجام آزمایشات پزشکی (دی‌ان‌ای) شناسایی شده و دل دو خانواده منتظر را شاد کرد.
رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: پیکرهای پاک و مطهر این دو شهید دوران دفاع مقدس اواسط هفته گذشته در ایلام و چرداول تشییع و به خاک سپرده شده بودند.
به گفته وی این دو از شهدای دانشجو و به نام‌های حمید زرگوشی اهل شهرستان مهران و لطفعلی مرادحاصلی اهل شهرستان چرداول در استان ایلام هستند. وی افزود: روز سه‌شنبه هفته گذشته آیین استقبال، تشییع و خاکسپاری این دو شهید در شهرهای ایلام و چرداول بطور همزمان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.
رستمیان گفت: شهید لطفعلی مرادحاصلی در گلزار شهدای روستای زنجیره از توابع شهرستان چرداول و شهید حمید زرگوشی در مزار شهدای گمنام وادی بهشت رضا شهر ایلام به خاک سپرده می‌شوند. این دو شهید از دانشجویان بسیجی در سال 65 و در جریان عملیات والفجر9 در منطقه عملیاتی سلیمانیه کردستان عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.