kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

حوادث کوتاه از کشور

    برخورد 2 موتورسیکلت با وانت پیکان
بیرجند - باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر تصادف منجر به مرگ در جاده‌های فرعی شهرستان سرایان ماموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ رضایی افزود: در این حادثه 2 دستگاه موتورسیکلت با 4 نفر راکب و سرنشین با خودروی وانت پیکان برخورد کرد که 3 تن از راکبان موتورسیکلت در دم فوت کردند و یک تن مصدوم و به بیمارستان اعزام شد.
سرنشینان پراید در آتش سوختند
همدان - ایرنا: رئیس پلیس‌راه استان همدان گفت: ساعت 17 روز شنبه یک دستگاه خودرو سواری پراید با تپه حاشیه جاده برخورد کرد و واژگون شد.
سرهنگ مهدی شاکری افزود: پس از این حادثه خودرو دچار آتش‌سوزی شد  و 2 نفر از سرنشینان خودرو که زن و شوهر بودند، در آتش سوختند، و فرزند آنها مصدوم شد.
برخورد خونین اتوبوس با پژو 405
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر تصادف فوتی در یکی از محورهای مواصلاتی میاندوآب عوامل پلیس به همراه گروه‌های امدادی سریعا در محل حاضر شدند.
سرهنگ عباس‌فرمانی افزود: این حادثه در پی برخورد یک دستگاه اتوبوس با خودروی پژو 405 رخ داد که به کشته شدن 2 نفر از سرنشینان خودروی پژو منجر شد.
وی خاطرنشان کرد: بی‌احتیاطی راننده خودرو پژو 405 علت این حادثه اعلام شد.
تصادف مرگبار در میامی
سمنان - باشگاه خبرنگاران: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود گفت: ساعت 22 و 25 دقیقه شنبه شب یک دستگاه خودروی سواری سمند در این محور واژگون شد که یک نفر از سرنشین‌ها در دم جان خود را از دست داد.
سلمانپور افزود: 4 سرنشین دیگر این خودرو نیز زخمی شدند که حال یک نفر از آنها نامساعد است.
امحای پوشاک منقوش به تصاویر غیراخلاقی
کیش - واحد مرکزی خبر: رئیس پلیس اماکن و امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی ويژه کیش گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری محصولات ضد فرهنگی و بازدید از تعدادی واحد صنفی در جزیره و بازارهای کیش، محصولات و البسه ضد فرهنگی جمع‌آوری شد.
سروان اسدی افزود: در این زمینه صدها لباس منقوش به تصاویر غیراخلاقی و شلوارهای مدل پاره که برای استفاده و ترویج فرهنگ غربی تهیه شده بود از واحدهای صنفی کشف شد.
وی تاکید کرد: در این مورد به متصدیان متخلف که در تهیه و توزیع لباس‌ها مشارکت داشتند تذکر داده شد.
دستگیری 3 شکارچی متخلف
شهرکرد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دستگیری 3 شکارچی غیرمجاز و کشف 3 قبضه سلاح بدون مجوز از آنان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان کیار خبر داد.
شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: از شکارچیان متخلف علاوه بر سه قبضه اسلحه شکاری بدون مجوز، سه قطار فشنگ حاوی 80 عدد فشنگ به همراه 6 قطعه کبک وحشی شکار شده کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
خواب مرگ‌آور راننده
رشت - فارس:‌ فرمانده پلیس‌راه گیلان دیروز گفت: راننده یک دستگاه ام‌وی‌ام به همراه خانواده‌اش صبح یکشنبه به دلیل خواب‌آلودگی و خستگی ناشی از راه در محور آستارا - اردبیل با یک دستگاه کامیون برخورد کرد و از مسیر منحرف شد.
مهیار رستگار افزود: در این حادثه همسر راننده ام‌وی‌ام جان خود را از دست داد و راننده نیز مصدوم و در بیمارستان بستری شد.
مرگ نوجوان با سلاح شکاری
ایلام - ایرنا: اصابت گلوله سلاح شکاری پران (ساچمه‌زن) به نوجوان 13 ساله ایوانی، منجر به مرگ وی شد.
سهل‌انگاری 2 نوجوان 13 ساله در شهر ایوان باعث شد یکی از آنها با شلیک گلوله دیگری را از ناحیه سر مورد اصابت قرار دهد.این حادثه زمانی روی داد که یکی از این دو نوجوان در حال دستکاری سلاح بود که ناگهان گلوله‌ای از آن شلیک و به دوست و همبازیش خورد و به مرگ او منجر شد.
پرونده‌ای در ارتباط با این حادثه در پلیس آگاهی ایوان تشکیل و در دست بررسی است تا دلایل و عوامل آن مشخص شود.
755 گرم هروئین در معده مسافر
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی اردکان گفت: جمعه گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان 2 تن از مسافران اتوبوس «یزد-اصفهان» که 755 گرم هروئین را به صورت 50 بسته کوچک در معده خود جاسازی کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند.سرهنگ «سیدرضا صادقیان» افزود: قاچاقچیان که هر کدام 335 و 420 گرم هروئین را در 50 بسته کوچک در معده خود به صورت بلع و انباری جاساز کرده بودند قصد عزیمت به اصفهان و انتقال این مواد را به شهرهای غربی کشور داشتند.
توقیف وانت تویوتا با 760 کیلو تریاک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی از فعالیت باند قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که قصد جابجایی مواد از شهرستان سراوان به ایرانشهر را داشتند، باخبر شدند.سرهنگ جلیلیان افزود: پس از شناسایی دقیق مسیر تردد قاچاقچیان مسلح در محور «خاش - ایرانشهر»، بلافاصله تیم‌های عملیاتی پلیس به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی تصریح کرد: ماموران در محل به یک دستگاه خودرو تویوتا قرمز رنگ مشکوک شده و پس از تعقیب و مراقبت به راننده خودرو دستور ایست دادند ولی راننده توجهی نکرده و قصد فرار داشت.جلیلیان ادامه داد: ماموران برای متوقف کردن خودرو اقدام به تیراندازی به سمت چرخ‌های خودرو کردند که لاستیک خودرو پنچر شد ولی راننده با استفاده از دودزا و حرکات مارپیچ و سرانجام با خارج شدن از جاده اصلی خودرو را رها کرده و با استفاده از ناهمواری‌های منطقه از محل متواری شد.فرمانده انتظامی ایرانشهر یادآور شد: ماموران در بررسی دقیق خودرو مذکور، 76 بسته 10 کیلویی مواد مخدر از نوع تریاک به وزن 760 کیلوگرم را کشف کردند.
کشف محموله 5 میلیاردی کالای قاچاق
تبریز - فارس: فرمانده انتظامی بناب شهرستان بناب گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله‌های قاچاق به صورت کاروانی توسط 7 دستگاه خودرو تیزرو از مرزهای استان همجوار به سمت شهرهای کشور، بلافاصله با تشکیل تیم‌های شناسایی و عملیاتی متشکل از پلیس‌های تخصصی شهرستان بناب، شناسایی و توقف خودروها در دستور کار قرار گرفت.
علی سلطانی‌وش افزود: ماموران پس از شناسایی و حصول اطمینان از وجود محموله‌های قاچاق در خودروها، اقدام به برپایی تور ایست و بازرسی در مسیر ورودی این خودروها کردند.
وی ادامه داد: رانندگان خودروها به محض مشاهده تور ایست و بازرسی، علیرغم دستور توقف از سوی پلیس، در حالی که قصد خسارت مالی و جانی به شهروندان را داشتند از محل متواری شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: به دنبال این اقدام رانندگان، ماموران به تعقیب خودروهای آنها پرداختند، در این تعقیب و گریز قاچاقچیان وارد مسیرهای فرعی شده و در نهایت با رها کردن خودروها در حاشیه جاده خاکی، قاچاقچیان متواری با تعقیب پلیس دستگیر شدند.
سلطانی‌وش از انتقال این خودروها به مقر پلیس خبر داد و گفت: در بازرسی از آنها 269 هزار نخ سیگارت خارجی، 200 عدد قابلمه خارجی، بیش از 64 هزار قرص و کپسول غیرمجاز، 320 عدد آمپول، شربت و اسپری دارویی کشف شد.