kayhan.ir

کد خبر: ۵۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

حرکت کاروانی خودروها ممنوع

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه حرکت دسته‌جمعی و کاروانی خودروها در سطح معابر و شبکه بزرگراهی ممنوع است، گفت: سال گذشته کاروان‌های عروسی باعث وقوع دو فقره تصادف منجر به جرح و فوت شدند.

سرهنگ مراد مرادی درگفت وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی در مورد حرکت کاروانی خودروهای عروسی در معابر و به وجود آوردن انسداد و اختلال در امر عبور و مرور اظهار داشت: طبق ماده 128 آیین‌نامه،  رانندگان حق ندارند در راه‌ها آن‌قدر با سرعت کم حرکت کنند که باعث کندی عبور و مرور یا نابسامانی شوند.
مرادی تصریح کرد: طبق جدول جرایم رانندگی حرکت عمدی به موازات اتومبیل دیگر به نحوی که موجب کندی و انسداد ترافیک شود، 400 هزار ریال جریمه دارد.
وی افزود: حرکت دسته‌جمعی و کاروانی خودروها در سطح معابر و شبکه بزرگراهی ممنوع است چرا که موجب اختلال در امر عبور و مرور و باعث تصادف می‌شود.
رئیس مرکز اطلاع ‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در سال گذشته کاروان‌های عروسی باعث وقوع دو فقره تصادف منجر به جرح و فوت شدند، گفت:پلیس مخالف شادی مردم نیست و از شادی آنها استقبال و در شادی مردم سهیم است وکاروان‌های عروسی می‌توانند با  رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، شیرینی روز شاد و خاطره‌انگیزی  را برای خانواده‌های خود به جای بگذارند.