kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

حوادث کوتاه از کشور

   
    مرگ 3 نفر در اثر غرق‌شدگی
شوش- مهر: 3 نفر از اهالی روستای ابولقفه به دنبال قطع طولانی مدت برق و گرمای بالای 55 درجه به رودخانه نزدیک روستا پناه بردند اما هر 3 تن طعمه آب شدند.
غرق‌شدگان محمد 12ساله،  کبری 11 ساله و مریم 14 ساله بودند.
دفن 2 کارگر زیر آوار
مشهد-ایسنا:سرپرست ایستگاه شماره 15 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام تخریب ساختمان قدیمی موجب ریزش آوار و مصدومیت دو کارگر شد.
علی یکه افزود: این حادثه حوالی ساعت 15 بعدازظهر هفتم شهریورماه در خیابان شهید رجایی رخ داد.
وی ادامه داد: به منظور احداث بنای جدید، کارگران مشغول تخریب یک ساختمان دو طبقه قدیمی بودند که به یک‌باره سقف طبقه دوم این مکان درهم فرو ریخت و دو کارگر در زیر آوار مدفون شدند.
یکه، رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام تخریب و جوشکاری غیراصولی در اجرای اتصالات ضربی سقف را علت بروز این حادثه اعلام و تصریح کرد: در جریان این اتفاق، سقف طبقه دوم ریزش کرد و دو کارگر 30 و 50 ساله را که در این طبقه مشغول به کار بودند، در زیر خروارها آجر، سنگ و تیرآهن به دام انداخت.
حادثه منجر به فوت
تبریز- فارس: سخنگوی هلال احمر آذربایجان‌شرقی دیروز گفت: ساعت 23 و 45 دقیقه شنبه یک دستگاه سمند در جاده هریس- بیلوردی، کیلومتر 65 جاده تبریز- اهر بین خواجه و بیلوردی واژگون شد اما راننده خود را از زیر ماشین نجات داد.
علی شهودی افزود: راننده سمند یک نیسان یدک‌کش را برای حمل خودروی سمند به محل حادثه می‌آورد که در همین لحظه خودروی پژو که از این جاده عبور می‌کرد راننده نیسان و سمند را که در محل حادثه مشغول برگرداندن خودروی واژگون شده سمند بودند زیر گرفت و هر دو نفر جان خود را از دست دادند.
حرکت در خلاف مسیر حادثه آفرید
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودرو سواری پراید در کیلومتر 62 محور نیکشهر- ایرانشهر، گشت تصادفات برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
سرهنگ دوم محمدرضا کورسی افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت به علت حرکت در خلاف جهت با یک دستگاه سواری پراید به صورت رخ به رخ  برخورد که بر اثر شدت ضربه وارده راننده موتورسیکلت در دم فوت کرد و راننده و سرنشین پراید مجروح و توسط یگان‌های امدادی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
مرگ رهگذر در برخورد با خودرو
زنجان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: روز شنبه مأموران پلیس راه استان زنجان از مرگ یک نفر عابر پیاده در جاده ترانزیت زنجان- خدابنده خبر داد.
سرهنگ شیرمحمدی افزود: این فرد در اثر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پرشیا مصدوم و جهت مداوا به مرکز درمانی منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات درگذشت.
آسانسور جان کارگر را گرفت
ایذه- فارس: یک کارگر جوان ایذه‌ای که در یک فروشگاه مواد غذایی مشغول به کار بود به علت خرابی آسانسور جان خود را از دست داد.
یکی از ساکنان محل کار این جوان گفت: دستگاه فاقد موارد ایمنی بوده و این کارگر در حین بالا رفتن دچار برق گرفتگی شد و با حرکت سریع بالابر، به سقف فروشگاه برخورد شدیدی کرده و جان خود را از دست داد.
دستگیری کلاهبردار میلیاردی
ارومیه- ایرنا: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: برابر شکایت یکی از شهروندان ارومیه‌ای مبنی بر اینکه فردی از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس این استان قرار گرفت.
سرتیپ دوم پاسدار ناصر اصلانی افزود: کارآگاهان با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی گسترده موفق شدند متهم را در شهر ارومیه شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در بررسی‌های پلیس مشخص شد که متهم مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.
وی ادامه داد: این کلاهبردار با معرفی و جعل عنوان مامور یکی از دستگاههای نظامی به بهانه استخدام آنها در ارگانهای دولتی، مبلغ 400 میلیون ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.
اصلانی تصریح کرد: این فرد همچنین با جعل مدارک یک قطعه زمین را در شهرستان ساوجبلاغ از توابع استان البرز به ارزش یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال متعلق به منابع ملی و فروش آن به شاکی اقدام به کلاهبرداری کرده است.
کشف 210 هزار لیتر سوخت قاچاق
کرج- فارس: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی البرز، گفت: در اجرای مرحله چهارم طرح سراسری مبارزه با قاچاق سوخت، گمرکی و دخانی ماموران اداره آگاهی این استان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه محموله‌ای قاچاق سوخت قرار است از استان‌های غربی کشور وارد البرز شود، موضوع در دستور کار قرار گرفت.
محمدکریم بیات افزود: با پیگیری‌های اطلاعاتی و رصد آنها توانستیم محموله قاچاق سوخت را در شهرستان اشتهارد شناسایی کنیم.وی ادامه داد: در همین راستا 7 دستگاه تریلر که از یکی از استان‌های مرکزی کشور بارگیری شده و در حال انتقال به یکی از شهرهای استان تهران بود توقیف شد.
گذشت اولیای دم از قصاص نفس
بندرعباس- ایرنا: مدیر زندان مرکزی بندرعباس گفت: به مناسبت میلاد امام رضا(ع) جوانی که به جرم قتل عمد از سوی شعبه اول دادگاه کیفری استان به قصاص نفس محکوم شده بود، با رضایت اولیای دم از چوبه ‌دار نجات یافت.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل زندانهای هرمزگان، حسن مرسلپور افزود: این قتل سه سال پیش در پی یک اختلاف مالی ناچیز اتفاق افتاده بود که با اعلام رضایت اولیای دم پرونده بسته و این مددجو پس از 3 سال از زندان آزاد شد.
سارقان حرفه‌ای به دام افتادند
ارومیه- ایرنا: جانشین فرمانده انتظامی خوی گفت: سارقانی که به روش بیهوشی اقدام به سرقت می‌کردند در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ احمد اسمعیل‌لو افزود: این سارقان در دو استان آذربایجان‌غربی و شرقی اقدام به این کار می‌کردند که با تلاش پلیس، دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.
وی ادامه داد: سارقان با استفاده از مواد بیهوش کننده و مواد غذایی آلوده به مواد بیهوشی به عنوان مسافران بین راهی، رانندگان و سرنشینان خودروها را بیهوش و اقدام به سرقت خودرو و تجهیزات داخل خودرو وسایل گران قیمت همراه مسافران می‌کردند.
اسمعیل‌لو یادآور شد این سارقان دو نفر بودند و به 14 فقره سرقت به روش بیهوشی در آذربایجان‌ غربی و شرقی اعتراف کردند.
دستگیری شکارچیان غیرمجاز
مهاباد- ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نقده گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره موفق به دستگیری سه شکارچی پرندگان در تالاب سولدوز این شهرستان شدند.
فرامز سفری افزود: ماموران این اداره در ماموریت‌های گشت و کنترل شبانه خود در محدوده تالاب سولدوز موفق به دستگیری این سه شکارچی متخلف در هنگام شکار پرندگان شدند.وی تاکید کرد: از متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری، مقداری ادوات شکار و لاشه یک قطعه مرغابی نیز کشف و ضبط شد.
سفری ادامه داد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی شهرستان تحویل داده شدند.