kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد

برای موفقیت ورزش در المپیک به حمایت دولت نیاز است

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: برای موفقیت ورزش ایران در المپیک نیازمند حمایت‌های مسئولان ورزش و دولت هستیم.

رسول خادم در حاشیه تمرین تیم ملی درباره حضور تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران در مسابقه‌های جهانی لاس‌وگاس اظهار کرد: از آنجا که کشتی فرنگی رقابت‌های خود را زودتر در مسابقه‌های جهانی آغاز می‌کند دوره فشار خود را به اتمام رسانده و تمرین‌های سبکی را دنبال می‌کند. کشتی آزاد نیز تمرین‌های نسبتا نیمه سنگینی را دنبال می‌کند تا ان‌شاءالله پس از این وارد دوره ریکاوری شود تا انرژی از دست رفته به بدن کشتی‌گیران بازگردد.
رئیس فدراسیون کشتی افزود: سه نفر از کشتی‌گیران تیم ملی فرنگی و 6 نفر از تیم ملی آزاد جوان هستند و برای نخستین بار است که در مسابقه‌های جهانی حاضر می‌شوند اما با این وجود با توجه به سختی و زحمت زیادی که کشیدند و جسارتی که دارند بسیار به این تیم‌ها امیدوارم و مطمئنا در این رقابت‌ها کم نخواهند گذاشت و با ارائه یک نمایش خوب انتظارات مردم را برآورده خواهند کرد.
خادم درباره مشکلات مالی فدراسیون کشتی گفت: الان زمان مناسبی برای صحبت از مشکلات مالی نیست چرا که کشتی‌گیران در حال اعزام به میدان جنگ هستند و باید همه تمام سعی خود را کنیم تا آن‌ها با بیشترین تمرکز و آمادگی روحی روانی به این رقابتها اعزام شوند. مطمئنا حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در کنار ورزشکاران می‌تواند در افزایش روحیه آن‌ها مثمر ثمر باشد چرا که آن‌ها در این فاصله اندک تا مسابقه‌ها به حمایت‌های روانی نیاز دارند.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان با اشاره به اهمیت رقابت‌های المپیک از لحاظ ابعاد سیاسی و اجتماعی گفت: رقابت‌های المپیک بسیار فراتر از ورزش است و ورزش ایران برای موفقیت در این رویداد بزرگ به حمایت‌های مستقیم دولت نیاز دارد و باید حمایت‌ها فراتر از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باشد چرا که هر افتخاری که توسط ورزشکاران در المپیک به دست بیاید، متعلق به مردم و دولت خواهد بود. امیدوارم با تحقق این حمایت‌ها ورزش ایران در المپیک درخشان ظاهر شود.
مهمانان ویژه در تمرین تیم ملی کشتی
این صحبت‌های رسول خادم از آن جهت مطرح شد که روز گذشته تمرین تیم ملی کشتی دو مهمان ویژه داشت، رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک دیروز در محل تمرین کشتی گیران حاضر شدند تا پیش از اعزام آنها به آمریکا و شرکت در رقابت‌های جهانی، دیدار با اعضای تیم ملی داشته باشند.
در همین خصوص کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در تمرین‌های ملی‌پوشان کشتی حاضر شدم تا به کادر فنی و کشتی‌گیران و مسئولان فدراسیون خسته نباشید بگویم و از نزدیک هم شاهد زحمات آنها باشم. همان طور که می‌دانید ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی پس از برگزاری مسابقه‌های مختلف نهایی شد و تیم کشتی آزاد با ترکیبی دگرگون شده عازم مسابقه‌های جهانی می‌شود. به گونه‌ای که در بین آزادکاران فقط یک نفر تجربه حضور در المپیک لندن را دارد.
وی افزود: ان‌شاءالله کشتی‌گیران ما با حضور خود در این رقابت‌ها بتوانند ضمن کسب مدال بیشترین سهمیه را برای حضور در المپیک به دست بیاورند؛ هر چند در مسابقه‌های دیگر تا المپیک فرصت کسب سهمیه المپیک دارند.
هاشمی در پاسخ به سوالی درباره گلایه برخی کشتی‌گیران از بی‌توجهی مسئولان به این رشته خاطرنشان کرد: ما که همیشه در کنار کشتی هستیم. از سوی دیگر خادم عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک است و به خوبی در جریان جزئیات و مشکلات کشتی قرار دارد. ارتباط ما با ورزشکاران و مسئولان نزدیک و دلی است. ان‌شاءالله در مسابقه‌های جهانی کشتی در آمریکا در کنار کشتی‌گیران خواهم بود و به هر کشتی‌گیری که بتواند سهمیه المپیک را کسب کند در همان مرحله مسابقه‌ها مبلغ 10 میلیون تومان پاداش خواهم داد. همچنین 40 درصد بودجه فدراسیون کشتی را در اختیارشان قرار دادیم و ان‌شاءالله تا المپیک بودجه اختصاص یافته را بطور کامل پرداخت خواهیم کرد.
وی درباره برنامه کمیته ملی المپیک برای حمایت هر چه بیشتر از رشته‌های مدال‌آور در المپیک گفت: فدراسیون‌های مدال‌آور برنامه‌شان را در جلسه‌ای که سجادی، معاون وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشت ارائه دادند و براساس برنامه، به آنها بودجه و اعتبار اختصاص داده شد که در آن سهم ما و وزارت ورزش بطور دقیق مشخص شد. ان‌شاءالله پس از کسب سهمیه، یک برنامه مجدد پی‌ریزی خواهیم کرد و از نفراتی که در المپیک حضور خواهند داشت حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد تا ان‌شاءالله حضور موثر و خوبی داشته باشند.