kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

خواندنی از ورزش ایران

*بهنام اسبقی و سجاد مردانی بعد از پایان دوران مصدومیتشان به اردوهای تیم ملی تکواندو ملحق شدند.این دو قهرمان مهیای حضور در مسابقات گرندپری ترکیه می‌شوند. اسبقی هم اکنون نفر هفتم رنکینگ المپیکی است و مردانی نیز در جایگاه هشتم سنگین وزنها قرار دارد. شش نفر اول رنکینگ المپیکی بعد از پایان فینال گرند پری جواز حضور در المپیک را کسب می‌کنند.
*برای انتخاب نماینده ایران در گرند پری شطرنج بانوان دیروز مسابقه‌ای دو جانبه بین سارا سادات خادم‌الشریعه و آتوسا پورکاشیان برگزار شد که در پایان دور پنجم علی‌رغم تساوی بازی آخر، خادم‌الشریعه به علت برد بیشتر به عنوان نماینده ایران در گرند پری بانوان انتخاب شد. ایران برای نخستین بار میزبان مسابقات گرند پری است و خادم‌الشریعه اولین بانوی شطرنج‌باز ایران است که جواز حضور در رقابتهای گرند پری را بدست می‌آورد.
* مسئولان تیم والیبال سایپا که فصل گذشته با هدایت فرشاد سعیدی در لیگ برتر حضور داشتند، بار دیگر و برای فصل آینده با فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال جوانان ایران به توافق رسیدند.
*حمید سوریان دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک خواستار توجه بیشتر مسئولان به رشته کشتی در آستانه حضور در المپیک شد و گفت:مطمئنا هرچه بیشتر به المپیک نزدیک‌تر می‌شویم قطعا انتظارات جامعه از ورزش مخصوصا کشتی که همیشه توانسته نتایج درخشانی را در این رقابت‌ها به دست بیاورد، بیشتر می‌شود. امیدوارم حالا که نزدیک به مسابقه‌ها هستیم، حمایت ویژه‌ای از کشتی ایران صورت پذیرد. کشتی هزینه‌های جاری زیادی دارد که فدراسیون کشتی باید آن را بپردازد و مسئولان کمیته ملی المپیک و شخص عالی ورزش ایران باید حمایت بیشتری از این رشته داشته باشند.
* محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه هدف والیبال ایران خیلی فراتر از کسب سکو در مسابقات تیم های پایه است، افزود: در حال حاضر هدف اصلی والیبال ایران صعود به المپیک و حتی تلاش برای کسب سکو در این مسابقات است. ما چند سال پیش در رده‌های پایه صاحب سکو شده‌ایم ولی الان باید استراتژی خود را طوری تدوین کنیم که بتوانیم به هدف مهم و اصلی خود دست پیدا کنیم.