kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰

116 میلیارد تومان برگ سبز چای خریداری شد

رئيس سازمان چای کشور از پرداخت 100 درصد بهای برگ سبز چای چین بهاره و همچنین 22درصد بهای برگ سبز چین تابستانه خبر داد.

به گزارش خبرنگارکیهان دررشت  محمدولی روزبهان افزود: تاکنون مبلغ 77 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان چایکار بابت خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب آنان واریز شده و این امر، با مشارکت مدیران کارخانجات چایسازی در پرداخت قدرالسهم خود صورت گرفته که طی روزهای آینده به حدود 90 میلیارد تومان خواهد رسید. وی ادامه داد: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده؛ مقدار 31 هزار و 692 تن معادل 45 درصد برگ سبز درجه یک و 38 هزار و 758 تن معادل 55 درصد، برگ سبز چای درجه دو بوده است.
رئيس سازمان چای با بیان اینکه نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش خرید برگ سبز داشته‌ایم، ارزش اقتصادی مجموع برگ سبز چای خریداری شده را 116 میلیارد تومان عنوان کرد.
وی گفت: از مجموع افزون بر 70 هزار تن برگ سبز خریداری شده، حدود 15 هزار و 851 تن چای خشک تولید شده است.
وی یادآور شد: تعداد 165 واحد چایسازی در استان‌های شمالی وجود دارد که هم‌اکنون بیش از 150 واحد چایسازی با سازمان چای قرارداد منعقد کرده و مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان هستند.
در استان‌های گیلان و مازندران حدود 34 هزار هکتار باغ چای با بیش از 60 هزار خانوار بهره‌بردار وجود دارد.
امسال قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، دو هزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو، و یک هزار و 210 تومان از چایکاران خریداری شده است.
برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می‌شود و از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهر ماه ادامه می‌یابد.