kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

اختصاص اعتبار برای توسعه شهرهای اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم

معاون استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اظهار کرد: با تصویب هیئت دولت، در جریان دومین سفر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم، بالغ بر 877 میلیارد تومان اعتبار به منظور توسعه و عمران زیرساخت‌های این 3شهرستان اختصاص یافته است.
چهاردانگه- خبرنگار کیهان:

نعمت‌الله ترکی افزود: این میزان اعتبار به منظور رفع کمبودها و توسعه زیرساخت‌های اولویت‌دار این شهرستان‌ها اختصاص یافته که در قالب تکمیل و راه‌اندازی 15 طرح عمرانی که به صورت نیمه‌کاره باقی مانده اختصاص یافت.
وی گفت: با توجه به اینکه رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و تردد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های جمعیت 2 میلیون نفری این سه شهرستان است، مبلغ 400 میلیارد تومان برای احداث و اتصال شهرستان اسلامشهر به خط 3 مترو تهران تخصیص داده شده است.
ترکی بیان کرد: عمده اعتبارات اختصاص یافته برای طرح‌هایی است که پیش‌بینی می‌شود تا ظرف 2 سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد و فقط در بحث مترو این فاز از پروژه تا نیمه اول سال 96 تکمیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: ما در حوزه مخابرات و در بخش ‌ICT تقریبا 99 درصد مشکلی نداریم و برای رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی در بخش فیبر نوری مبلغ 45 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.
ترکی افزود:‌ در بخش جهاد کشاورزی و برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار نیز مبلغ 17 میلیارد تومان اختصاص داده شده و برای رفع مشکل توزیع و احداث ایستگاه پمپاژ کانال محمدیه به دشت رباط‌کریم، مبلغ 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.
وی گفت: برای تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی شهرستان اسلامشهر که تاکنون بالغ بر 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، مبلغ 70 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده تا در سال 95 تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
ترکی تاکید کرد: برای تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان بهارستان تا شهریورماه سال جاری، نیز مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.