kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
سردار فدوی در جمع دانشجویان خط امام(ره):

توان اعمال هر نوع حاکمیتی در خلیج فارس بر آمریکا را داریم

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که تا پایان سال دو رزمایش اختصاصی سپاه داریم، گفت: ما توان اعمال هر نوع حاکمیتی در خلیج فارس را بر آمریکا داریم و تعریف جدیدی از توان دریایی به جهان ارائه کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن حضور در دوره خط امام مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح دیروز در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد با اظهار این که انقلاب اسلامی موضوع ثابتی است که همه موارد حول آن تحلیل می‌شود، بیان داشت: عده ای می گویند که اگر مبارزه تمام شد، انقلاب نیز باید تمام شود و روندی عادی داشته باشیم که البته جرأت طرح این مسائل را در زمان امام راحل نداشتند. اما تفکری دیگر می‌داند که اگر راه انقلاب را ادامه ندهیم، مضمحل می‌شویم.
سردار فدوی با بیان این که تصویر سازی از واقعیت اثرگذارتر از خود واقعیت است، افزود: ماهیت دعوای انقلاب اسلامی با آمریکا دعوای حق و باطل است و این مبارزه با یک قرارداد تمام نمی‌شود بلکه هر روز ابعاد کامل‌تری می‌یابد اما عده ای که داعیه عقل و فهم سیاسی هم دارند این موضوع را نمی‌فهمند. حال مشاهده کنید آمریکا نه با انقلاب اسلامی بلکه کشورهایی که بی‌قید و شرط آمریکا را قبول کرده‌اند، چه گلی به سر آنان زده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که امام خمینی بدون شلیک یک تیر و تنها با کلام خود انقلاب کرد اما ما شاهدیم دو روز بعد از انقلاب اسلامی مقابله با آن شروع شد، گفت: هیچگاه مبارزه با انقلاب اسلامی توسط استکبار جهانی حتی برای یک لحظه تعطیل نشده است. اگر انقلاب روزی از راه حق خود عدول کند، باطل خاک این کشور را به توبره خواهد کشید.
سردار فدوی با اشاره به این که همچنان جلوه‌های ظاهری قدرت آمریکا به گونه‌ای است که یک مسئولی در جمع دانشجویان به زبان می‌آورد که آمریکایی‌ها قادرند با یک بمب فلان کار را انجام دهند، افزود: در حالیکه توان امروز ما بسیار بالاست و آنها نمی‌دانند. کسینجر نظریه‌پرداز آمریکایی در اسفند 91 عنوان کرد که ما 34 سال است در ایران به دنبال این هستیم که با یک دولت طرف شویم اما هنوز با یک انقلاب مواجهیم.
سردار فدوی افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز تمام کشورهای خلیج فارس بیش از 1000میلیارد دلار تسلیحات خریدند اما ایران در کل جنگ تنها 19/8 میلیارد دلار خرج کرد. توانمندی امروز ما قابل قیاس با دوران جنگ نیست، در خلیج فارس همه چیز را تحت کنترل داریم. ما یک تعریف جدیدی از توان دریایی در جهان ارائه دادیم و بر دنیا تحمیل کردیم که از این طریق توانستیم توان دریایی آمریکا را منفعل کنیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما قادریم هر نوع حاکمیتی را در آمریکا و در خلیج فارس اعمال کنیم، گفت: طبق حکم قضایی ما باید کشتی شرکت مرسک را می‌گرفتیم که اولین کشتی که از این شرکت به خلیج فارس آمد آمریکایی بود و ما با چند شناور آن را گرفتیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درحاشیه این مراسم با اعلام خبر دو رزمایش بزرگ اختصاصی سپاه گفت: ما تا پایان برنامه ۵ ساله پنجم نیز شناور ۸۰ نات را عملیاتی می‌کنیم.
سردار فدوی در پایان افزود:‌ در کنگره عنوان شده اگر توافق رد شود آمریکا شاهد خواهد بود که وسط خلیج فارس ناوهای آمریکایی توسط شناورهای ایران منهدم می‌شود و اگر جنگ شود اسرائیل نابود می‌شود.