kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
روحانی در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان همدان:

هدف نهایی در بخش اقتصاد حفظ عزت کشور است

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای درون زا و برون نگر بودن بوده و این رسالتی است که همگان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.
همدان - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار داشت: هر چه پیوند ما با اقتصاد دنیا قوی‌تر شود، انزوا و تحریم کشور امکان ناپذیر و بسیار سخت می‌شود.
وی افزود: دولت و کارآفرینان بخش خصوصی در دوره کنونی باید برای پیشبرد اقتصاد کشور به یکدیگر اعتماد کنند.
روحانی هدف نهایی در بخش اقتصاد را حفظ عزت کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای  درون زا و برون نگر بودن بوده و این رسالتی است که همگان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.
رئیس‌جمهوری  همچنین به اهمیت سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور و غیرقابل تحریم شدن آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر در ایران سرمایه‌گذاری مشترک ایجاد کنیم و محصولات مشترک را صادر نماییم، تحریم اقتصاد بسیار سخت‌تر خواهد شد.
روحانی در جمع علما و ایثارگران استان همدان
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط بسیار سختی شروع به کار کرد، گفت: دولت همه موفقیت‌های خود را مدیون امید، حضور و حمایت‌ مردم می‌داند و معتقدیم، اگر در موضوع هسته‌ای و عرصه اقتصادی همه مردم صبر، حمایت و مقاومت نمی‌کردند، نمی‌توانستیم به موفقیت‌های امروز دست پیدا کنیم.
روحانی خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه در خرداد 92 نسبت به خرداد 93 بیش از 45 درصد بود این در حالی بود که امروز براساس اعلام مرکز آمار تورم نقطه به نقطه به 11/5 درصد رسیده است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر نیست، تمام مشکلات کشور را حل و فصل کند، ضرورت حضور و مشارکت مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید در همه موارد و تمامی اموری که امکان‌پذیر است، کارها و فعالیت‌ها را به خود مردم واگذار کنیم.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد علی ابن موسی الرضا(ع) به لزوم درس‌آموزی از زندگی و راهی که این امام برگزیدن اشاره کرد و  ابراز داشت: در بسیاری از مواقع ممکن است چند راه و طریق پیش روی انسان وجود داشته باشد و گاهی ممکن است هیچ یک از این راه‌ها بهترین نباشد، اما همواره باید بین خوب و بهتر و بد و بدتر راه‌حل‌هایی که بهترین راه در چارچوب منافع امت و کشور و دنیای اسلام است را انتخاب کرد.
رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان همدان
رئیس‌جمهور  در جلسه شورای اداری استان همدان با تاکید بر اینکه «بسیار به آینده کشور امیدوار هستم»، گفت: جاذبه ایران برای سرمایه‌گذاران جهت سرمایه گذاری بسیار افزایش یافته و با رفع تحریم‌ها حرکت گسترده‌ای در مسیر رسیدن به توسعه متوازن و پایدار آغاز خواهد شد.
وی افزود :خدمت به ملت توفیق بزرگی برای دولت یازدهم است و دولت همه توان خود را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های آنان بکار خواهد گرفت و این استقبال و حضور باشکوه مردم  از خادمان خود، قدردانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
روحانی با اشاره به اینکه « تمام  تلاش دولت بر این بوده که به  پیمان و عهدی که با مردم بسته، عمل کند»، به اهمیت و جایگاه اعتماد ملت به دولت پرداخت و اظهارداشت: اساس زندگی ما را اعتماد تشکیل می‌دهد و در این فضا تقویت اعتماد مردم به قوا و دستگاه‌ها یک وظیفه همگانی است.
رئیس‌جمهور  با تاکید بر اینکه «اساس روابط ما با دنیا و سازمانهای بین‌المللی نیز باید بر پایه اعتماد باشد»،افزود: در دنیا هم اگر می‌خواهیم تعامل داشته باشیم اساسش اعتماد است. اگر به هر بهانه‌ای اعتماد به هم بخورد باید جبران کرد چرا که برهم زدن اعتماد بسیار ساده و برگرداندن آن بویژه در عرصه بین‌المللی بسیار دشوار است.
گفتنی است در جریان سفر هیئت دولت به همدان بیمارستان فوق‌ تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان قلب و عروق غرب کشور با حضور رئیس‌جمهور  افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
همچنین با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس 5 طرح و پروژه عمرانی، صنعتی و خدماتی در سطح استان همدان افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه دیگر صادر شد.