kayhan.ir

کد خبر: ۵۳۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
20 و 21 شهریور ماه در تهران

نوزدهمین دوره مسابقات کشوری مدیحه‌سرایی و ابتهال برگزار می‌شود

نوزدهمین دوره مسابقات کشوری مدیحه‌سرایی و ابتهال 20 و 21 شهریور ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئيس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری چندین مسابقه بزرگ ملی در زمینه علوم، معارف و فنون قرآن هستیم، گفت: دستورالعمل برگزاری مسابقات سی و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت- معارف، ترتیل- اذان، مدیحه‌سرایی، دعاخوانی و ابتهال تیرماه ابلاغ شده بود و ثبت‌نام در مرداد ماه آغاز شده بود و خواهران و برادران علاقه‌مند برای شرکت در رقابت‌ها می‌توانند به سایت سازمان اوقاف مراجعه کنند.
وی افزود: این دستورالعمل برای مسابقات قرآنی بالای 18 سال است و ثبت‌نام مسابقات قرآنی ویژه رده سنی زیر 18 سال دانش‌آموزان در فصل پاییز انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه مسابقات مرحله کشوری امسال اواخر  آذر ماه برگزار می‌شود، گفت: دو رشته دعاخوانی و قرائت و حفظ 3 جزء امسال به عنوان رشته‌های جدید برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رشته قرائت و حفظ در سال‌های آتی در رشته‌های حفظ 5 و 10 جزء نیز برگزار می‌شود، گفت: این رشته بنابر مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حفظ قرآن توسط قاریان به مرحله اجرا و برگزاری درمی‌آید.
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: مرحله کشوری مسابقات مدیحه‌سرایی و ابتهال در سال‌های گذشته طی دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود که هر دو نیز حضوری بود، اما امسال مرحله مقدماتی این رشته به صورت ارسال فایل آثار توسط برگزیدگان مرحله استانی برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در سال‌های آینده رشته‌های اذان و دعا‌خوانی هم به صورت جداگانه و مسابقات مدیحه‌سرایی و ابتهال نیز به صورت جداگانه برگزار می‌شود تا ان‌شاءالله بتوانیم به‌عنوان یک جشنواره ملی این دو رویداد بزرگ قرآنی را اطلاع‌رسانی کنیم.
حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: بنابر تفاهم‌نامه‌ای که با شبکه قرآن بسته شده در نظر داریم برگزاری مسابقات قرآن را تغییر داده و با رسانه‌ای شدن، قابلیت پخش آن را در رسانه‌ ملی ایجاد کنیم زیرا هم‌اکنون مسابقات قرآن در سکوت برگزار می‌شود، به حدی که برخی از اهالی قرآنی هم از برگزاری رشته‌های مختلف آن بی‌خبر می‌مانند.