kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

موضع مجلس درباره برجام روشن و شفاف است

نایب رئيس اول مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه کمیسیون ویژه بررسی برنامه اقدام مشترک (برجام) در هفته جاری خبر داد و گفت: موضع مجلس درباره برجام خیلی روشن و شفاف است.

وی تاکید کرد: از همان ابتدای نهایی شدن موافقت‌نامه هسته‌ای با گروه پنج بعلاوه یک، موضوع در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: هفته جاری نیز با تشکیل کمیسیون ویژه، بررسی ابعاد و زوایای مختلف برجام در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، به منظور شرکت در گردهمایی آزادگان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرده است.
ابوترابی با اشاره به توانمندی‌های روزافزون و زبانزد جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها به ویژه توان هسته‌ای گفت: این قدرت باعث شده تا ایران نقش تعیین‌کننده در معادلات جهانی ایفا کند.
نایب رئيس مجلس تصریح کرد: اکنون کشورهای غربی، برای تحکیم و گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران، از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به جایگاه و موقعیت استثنایی ایران، اذعان دارند. وی اضافه کرد: بیان تعابیر و واژه‌های شفاف قدرت‌های بزرگ در مورد ایران، بیانگر اقتدار ویژه جمهوری اسلامی است. وی عنوان کرد: باراک اوباما، به صراحت اذعان می‌کند که اقدامات آمریکا و متحدانش، در راستای تلاش برای گرفتار کردن جمهوری اسلامی در مشکلات اقتصادی، نزاع‌های مختلف و افزایش ناامنی، به نتیجه نرسیده و ایران از این فشارهای سخت عبور کرده است. ابوترابی‌فرد یادآور شد: البته آمریکا، غرب و متحدان آنها، به واقعیت‌های دیگر اعتراف نمی‌کنند و نمی‌گویند که سرویس‌های اطلاعاتی‌شان در منطقه بسیج شده و از تمامی توان خود برای شکست جبهه مقاومت استفاده کرده و به نتیجه نرسیده‌اند. ابوترابی آزادگان را نماد قدرت روزافزون ایران اسلامی در جهان دانست و گفت: آزادگان در دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق، به خاطر اخلاق، نظافت، انسجام و دین‌داری، دچار مشکلات روحی و روانی رایج در زندان‌های آمریکا و اروپا نشدند.
ابوترابی‌فرد اضافه کرد: همین کاری که شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در میدان جنگ و اسارت کردند، دانشمندان در عرصه تولید علم و تبدیل دانش به فناوری هسته‌ای انجام دادند و توانستند با قدرت‌های بزرگی مانند گروه پنج بعلاوه یک رقابت کنند.