kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
معاون اول رئیس‌جمهور:

اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: همه طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری مازندران ادامه داد: امسال، شاخص ارزیابی استانداران و مدیران در واگذاری طرح‌های نیمه تمام است و این موضوع در جلسه امروز با استانداران کشور مورد تاکید و به صورت دستورالعمل ابلاغ می‌شود.
جهانگیری با تاکید بر اینکه مسئولان بودجه جاری را سختگیرانه هزینه کنند، تصریح کرد: در این شرایط، لحظه‌ای تردید برای مبارزه با فساد اقتصادی جایز نیست.
وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش اقتصاد ایران نام برد و گفت: سال 94 سال حساسی برای ایران است.
جهانگیری بابیان اینکه وزارت نفت آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اعلام کرده است، تصریح کرد: مدیران کشور باید با مدیریت اساسی طرح‌های نیمه تمام بخش عمرانی را با کمک بخش خصوصی به اتمام برسانند. وی از مدیران ارشد استان‌ها خواستار واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی و تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط سرمایه‌گذاران شد.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در سال گذشته 3 درصد افزایش یافت و سال جاری با روند کاهشی تورم مواجه هستیم، اظهار داشت: اواخر سال جاری رشد اقتصادی و توسعه کشور با حرکت شتابانی آغاز می‌شود.
جهانگیری گفت: در استان‌های شمالی که زمین بسیار ارزشمند و گران بوده نباید به آسانی مسئولان استان اراضی کشاورزی را به افراد غیر واگذار کنند و تغییر کاربری اراضی باید به صورت اصولی در کشور اجرایی شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مازندران از استان‌های موفق در برخورد با تغییر اراضی کشاورزی در کشور بوده است باید از زد و بندهای اداری برای تغییر کاربری اراضی در کشور جلوگیری شود.
معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه جنگل، مرتع و منابع طبیعی فرصت‌های مهم توسعه‌ای استان مازندران هستند، گفت: مازندران می‌تواند استان اول کشور در توسعه باشد.
وی بندر امیرآباد و هم‌مرز بودن با کشورهای حاشیه دریای خزر را فرصت بزرگ توسعه‌ای استان مازندران یاد و اضافه کرد: گردشگری و کشاورزی مازندران نیاز به توجه جدی‌تری دارد.
جهانگیری با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت برخلاف مقولات زیست‌محیطی در مازندران ممنوع است، گفت: توجه به راه‌های مواصلاتی تهران- شمال باید جدی‌تر دنبال شود.
به گفته جهانگیری مقرر شد تا پایان سال 94 محور مواصلاتی سوادکوه، سال 95 محور هراز و تا سال 96 قطعه اول آزاد راه تهران- شمال به اتمام برسد.
وی گفت: مازندران باید استان اول توسعه کشور باشد و صنایع پاک در مازندران رونق یابد تا بخشی از مشکلات بیکاری استان برطرف شود.
جهانگیری افزود: مازندران ظرفیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تا میزان 10 هزار میلیارد تومان را دارد.