kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
رئیس سازمان انرژی اتمی:

کاهش تعداد سانتریفیوژها به معنای تعدیل نیرو در سازمان نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کاهش تعداد سانتریفیوژها که بر اساس برنامه جامع مشترک انجام می‌شود به هیچ عنوان به معنای کاهش تعداد نیروهای سازمان انرژی اتمی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم کلنگ زنی مدرسه انرژی اتمی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان تعداد نیرو و دانشمندی که در حال حاضر روی 9 هزار سانتریفیوژ کنونی فعالیت می‌کنند در آینده روی 5هزار سانتریفیوژ نیز فعالیت خواهند کرد.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با پیش‌بینی در خصوص تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس قطعا به وظیفه خود در این ارتباط عمل خواهد کرد ما نیز باید منتظر بمانیم و شاهد باشیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.
رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم آنچه که به مصلحت کشور و ملت ایران است رقم بخورد البته در خارج از کشور و در کشور آمریکا اختلافات سیاسی در خصوص برجام هسته‌ای شدت گرفته است و حتی شاهد هستیم که در این کشور بیلبوردهایی در مخالفت با برنامه جامع اقدام مشترک هسته‌ای نصب شده در نتیجه باید با دقت بیشتر و تحلیل درست از وضعیت موجود در خصوص تصویب و یا عدم تصویب برجام تصمیم‌گیری شود.
وی گفت: اگر جریان هسته‌ای طبق برنامه پیش برود تا آذرماه همه تحریم‌ها در برجام برداشته خواهند شد و 90 روز پس از توافق هسته‌ای اتحادیه اروپا تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه ایران را لغو می‌کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی از احداث مدارس انرژی هسته‌ای در سراسر کشور خبر داد.
صالحی در مراسم کلنگ‌زنی دبیرستان انرژی هسته‌ای در مشهد اظهار کرد: این دبیرستان که قرار است در دو سال و با اعتبارات سازمان انرژی اتمی در مشهد احداث شود دومین مدرسه در کشور است.
وی با بیان اینکه نخستین مدرسه انرژی هسته‌ای در تهران احداث شده است، گفت: امیدواریم با احداث دومین مدرسه انرژی هسته‌ای در مشهد زمینه تحصیل دانش‌آموزان مستعد و توانمند در این مدارس فراهم شود.