kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
اوج انفعال فدراسیون فوتبال مقابل سرمربی تیم ملی

کفاشیان: نمی‌دانم چرا برخی دلواپس مرخصی کی‌روش هستند !

در شرایطی که کی‌روش کماکان در مرخصی طولانی مدت به سر می‌برد و عملا برای چندمین بار به همگان اعلام می‌کند که کار خودش را انجام می‌دهد، علی کفاشیان در اظهار نظری عجیب مدعی شد «نمی‌دانم چرا برخی دلواپس مرخصی‌های کی‌روش هستند.»
سرویس ورزشی-

علی کفاشیان در تازه‌ترین صحبت‌های خود در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشگاه استاندارد تجهیزات و امکانات ورزش ایران و در واکنش به انتقادات صورت گرفته مبنی بر غیبت کی روش در ایران اظهار داشت: «سرمربی تیم ‌ملی در حال‌ حاضر در مرخصی به سر می‌برد و دیروز ‌وارد مالزی شد تا در اجلاس AFC حضور پیدا کند و پس از آن نیز در تاریخ دوم شهریور ماه به ایران باز می‌گردد. نمی‌دانم چرا مرخصی کی‌روش سبب دل نگرانی برخی‌ها شده است. کی‌روش به صورت مداوم با ایران در تماس است و برنامه‌های ملی‌پوشان را پیگیری می‌کند.»
این شیوه پاسخگویی از سوی کفاشیان که بدون تردید نشان از ضعف‌های فاحش مدیریتی در فدراسیون فوتبال است، در شرایطی بوده که همین چند روز قبل انتشار گزارشی در خصوص تعداد روزهای مرخصی کی روش و غیبت وی در ایران، نشان از اتفاقات تلخی می‌داد که در فدراسیون رخ می‌دهد.
در گزارش مذکور آمده بود: کی‌روش از 7 شهریور 93 تا 29 مرداد ماه سال 94 که قرار است به مرخصی سه هفته‌ای‌اش پایان بدهد و به ایران برگردد، حدود 200 روز را خارج از ایران سپری کرده است؛ عددی عجیب که حاصل تحقیقی کوتاه درباره مرخصی‌های کارلوس کی‌روش است. کی‌روش ابتدا 7 شهریور 93 از ایران خارج شد. او که برای مذاکره با مسئولان فدراسیون فوتبال به ایران آمده بود، 18 روز را در پرتغال گذراند تا 25 شهریور به ایران برگردد و مذاکرات خود را از سر بگیرد. کی‌روش سپس 13 مهر از ایران رفت تا سه هفته‌ای را استراحت کند. برنامه او نیز مشخص بود، شرکت در جشن ریاست جمهوری موزامبیک که در نهایت مشخص نشد آیا به این جشن رفت یا نه! سومین مرخصی کی‌روش مربوط می‌شد به سفر او به مالزی و دبی. او که قرار بود در این سفر، حضور در سمیناری یکروزه را تجربه کند، 9 روز خارج از ایران بود تا در نهایت و پس از تماشای بازی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مقابل پرتغال در دبی، بازگشت به تهران را در دستور کار قرار بدهد و کمی هم فکر تماشای لیگ باشد!
سفر بعدی کی‌روش اما کوتاه‌مدت بود. از 2 دی ماه تا 5 دی کی‌روش به دلیل تعطیلات کریسمس به پرتغال رفت تا چند روزی را کنار خانواده باشد. کی‌روش که با تیم ملی از جام ملت‌های آسیا حذف شده بود، پاداش این نتیجه را یک مرخصی 27 روزه دریافت کرد. او 11 بهمن ماه سال 93 به پرتغال رفت و 8 اسفند به ایران برگشت. خروج بعدی کی‌روش از ایران مربوط می‌شود به اردیبهشت ماه سال 94. سرمربی تیم ملی برای سفری سه روزه به ترکیه رفت و روز 25 اردیبهشت به ایران بازگشت. آخرین مرخصی کی‌روش نیز همین 63 روزی است که از 28 خرداد آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جمع مرخصی‌های کی‌روش در یک سال گذشته 144 روز است؛ یعنی کی‌روش چیزی حدود نصف سال را خارج از ایران گذرانده و در تهران حضور نداشته است!
کی‌روش البته 57 روز را نیز همراه تیم ملی در اردوهای خارج از کشور و البته مسابقات رسمی شرکت کرده است؛ نمونه‌اش 9 روز در اردوی آفریقای جنوبی، 29 روز در استرالیا و مسابقات جام ملت‌های آسیا، 11 روز در اتریش و سوئد و برگزاری بازی مقابل شیلی و سوئد و در نهایت 8 روز به بهانه بازی با ازبکستان و ترکمنستان. اگر این عدد را با 144 روز مرخصی کی‌روش جمع کنیم به عدد شگفت‌انگیز 201 می‌رسیم. کی‌روش دو سوم سال را خارج از ایران سپری کرده و مشخص نیست چطور فدراسیون نه تنها از او خرده‌ای نگرفته، بلکه رئیس آن نیز می‌گوید: «نمی دانم چرا برخی دلواپس مرخصی‌های کی روش هستند.»
کی روش مدیریت نمی‌شود
اما واقعیت این است که سرویس ورزشی کیهان بارها از عملکرد کلي کي روش در فوتبال ايران دفاع کرده و یادآور شده اگر درست مديريت شود، مي تواند در خدمت فوتبال ايران باشد و شان تيم ملي را حفظ کند، اما امروز بايد به مخاطبان محترم خود عرض کنيم که متاسفانه همان طور که بالاتر اشاره شد، کي روش درست و بايسته از سوي مسئولان فوتبال مديريت و هدايت نمي شود، که اگر می‌شد باید از سوی فدراسیون فوتبال بابت مرخصی‌های طولانی مدتش بازخواست می‌شد.
. . . راستی آقای کفاشیان! اطلاع دارید لیگ فوتبال ایران - فصل 95- 94 - یعنی مهم‌ترین فعالیت داخلی فوتبال ایران شروع شده، اما آقای کی‌روش کماکان در مرخصی به سر می‌برد و عملا برای چندمین بار به همگان اعلام می‌کند که کار خودش را  انجام می‌دهد و این طور فعالیت‌ها و مسابقات درسطح او و ایده‌ها و کلاس وی نیست؟!  حالا با این شرایط شما باز می‌گویید: «نمی‌دانم چرا برخی دلواپس مرخصی‌های کی روش هستند.»