kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
معاون وزیر آموزش و پرورش:

سند اقامه نماز بزودی به واحدهای آموزشی ابلاغ می‌شود

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند اقامه نماز در مدارس کشور تهیه شده و به زودی به همه واحدهای آموزشی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا کفاش دیروز در نشست با مسئولان حوزه فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش به راه‌اندازی 650 دارالقرآن در مدارس اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا به لحاظ کیفی و کمی برنامه‌های آموزشی را با محوریت قرآن و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انجام دهیم. معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براساس منویات رهبر معظم انقلاب حفظ موضوعی قرآن کریم در سال تحصیلی جدید مورد توجه خواهد بود و علاقه‌مندان به آموزش قرآن بیشتر و بهتر با فضای آموزشی و تربیتی آشنا خواهند شد.
کفاش از اجرای طرح انس با اهل بیت(ع) در قالب تهیه کتابچه‌های آموزشی خبر داد و بیان کرد: با هدف آشنایی با سیره اهل بیت(ع) در مقطع ابتدایی و متوسطه اول این کتابچه‌ها تهیه شده و به زودی در اختیار دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی یاد شده قرار گرفته و برای دوره متوسطه دوم در حال تهیه و تدارک کتاب مشابه هستیم تا جوانان و نوجوانان بیشتر با سیره و سلوک اهل بیت(ع) و معارف اسلام آشنا شوند. وی گفت: ما در بحث تخصصی نماز در کنار توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس از سال تحصیلی آینده سند اقامه نماز که در وزارت آموزش و پرورش تبیین شده است را ابلاغ خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: با آغاز سال تحصیلی نمازخانه‌های مدارس را به موکت و فرش مجهز خواهیم کرد و قرار است از این به بعد آموزش و پرورش مدارس بدون نمازخانه را تحویل نگیرد.
کفاش تصریح کرد: همه مدارسی که از این به بعد احداث می‌شود باید دارای نمازخانه باشد و زمینه حضور فعال دانش‌آموزان در فضای نمازخانه‌ها فراهم آید. وی از راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در کشور با نام شبکه شاد خبر داد و افزود: در گام نخست بحث آموزشی را جدای مربیان تربیتی با هدف توانمند‌سازی آنها و آشنایی بیشتر با فضای مجازی مورد توجه قرار دادیم. این مسئول تصریح کرد: قطعا در قالب وبلاگ و سایت‌هایی که توسط دانش‌آموزان طراحی می‌شود می‌توانیم محتوای غنی‌ ارزش‌های دینی و اسلامی را به همراه سبک زندگی اسلامی و دینی در این فضا تبلیغ و ترویج کنیم تا همه بتوانند از این بستر تقویتی استفاده کنند.
وی گفت: از سال تحصیلی آینده 2 هزار مربی پرورشی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شوند جذب آموزش و پرورش شده و در استان‌های مختلف به کارگیری می‌شوند که این جدای از استخدام 5 هزار فرهنگی است.