kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴

ایران و افغانستان تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین فرماندهان مرزبانی ایران و افغانستان با هدف ایجاد امنیت پایدار در مرزهای شرقی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، چهارمین نشست مشترک مرزبانان ایران و افغانستان شنبه شب در محل هنگ مرزی تایباد با هدف تعامل و همکاری در برقراری امنیت پایدار در مرزهای شرقی و با حضور فرمانده مرزبانی ایران و پلیس عمومی ولایت سرحد افغانستان برگزار شد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قاچاق مواد مخدر و ترددهای غیرمجاز بیشترین مشکلاتی است که در مرزهای شرقی کشور با آن مواجه هستیم و در این نشست با فرمانده مرزبانی افغانستان توافق شد تا با همکاری دو کشور، متجاوزان و افرادی که از کشور طرد می‌شوند از ورود دوباره آنها به ایران با کمک مرزبانان افغانستان جلوگیری شود.
سرتیپ قاسم رضایی، افزود: با توجه به اینکه برخی از گروه‌های تروریستی در افغانستان فعالیت خود را شروع کرده‌اند برای مقابله با آنها باید این موضوع را در مرزها پیگیری کرد و در این راستا انعقاد یک تفاهم‌نامه مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است. پاسوال رحمت‌الله روفی، فرمانده پلیس عمومی ولایت سرحد کشور افغانستان نیز با بیان اینکه امنیت پایدار و آرامش در منطقه با همکاری کشورهای منطقه اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: برای جلوگیری از تهدید امنیت دو کشور ایران و افغانستان باید یک سری هماهنگی‌ها و تعامل‌هایی صورت گیرد.
وی افزود: این نشست‌ها در آینده نزدیک در کشور افغانستان و استان هرات برگزار می‌شود.