kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

قوانین مربوط به فعالیت‌های قرآنی بازنگری می‌شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصلاح و بازنگری در برخی قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به فعالیت‌های مؤسسه‌های قرآنی و دینی خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی دیروز در همایش تجلیل از 60 فعال و حافظ قرآن کریم در کهگیلویه و بویراحمد افزود: هدف از بازنگری و اصلاح برخی قوانین در مرحله نخست برای ساماندهی و بهبود ساختار مؤسسه‌های قرآنی و شناسنامه‌دار کردن فعالان این عرصه است.
وی از فعال شدن شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در همه استان‌ها خبر داد و گفت: یکی از نیازها، دغدغه‌های جدی و در عین حال رویکردهای مهم معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، آموزش و تربیت مربیان در موسسه‌های قرآنی است.
حشتمی تعداد مؤسسات قرآنی در کشور را پنج‌هزار مرکز اعلام کرد و گفت: اعتبارات سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه قرآنی 14 میلیارد تومان است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات عدیده فعالان قرآنی در سطح کشور اذعان کرد: در حال بیمه فعالان قرآنی هستیم و بیمه تکمیلی آنها را در دستور کار قرار دادیم که در حال حاضر 12 هزار فعال قرآنی زیر پوشش بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد هستند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کاهش درآمدهای دولت اظهار کرد: در بحث کاهش هزینه‌ها اولین جایی که صرفه‌جویی می‌کنیم بخش فرهنگ است که نباید اینگونه باشد.
وی تعداد حافظان کل قرآن کریم در سطح کشور را پنج هزار نفر اعلام کرد و گفت: تربیت 10میلیون حافظ قرآن که مدنظر مقام معظم رهبری می‌باشد نیازمند هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های فرهنگی است.