kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
رئیس‌کل دادگستری فارس:

دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی فارغ از مسائل حزبی و جناحی برخورد می‌کند

رئیس کل دادگستری استان فارس از رسیدگی دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی فارغ از مسائل حزبی و جناحی خبر داد.


شیراز - خبرنگار کیهان:

علی القاصی در نشست شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی با اشاره به دو رویداد مهم سیاسی و ملی سال جاری یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: این دو انتخابات از منظر سیاسی دارای جایگاه و اهمیت ویژه است.
وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان نظام و انقلاب در جهت تحت‌الشعاع قرار دادن حضور همیشگی و پررنگ مردم در این حماسه سیاسی تاکید کرد: مسئولان امر که فارغ از مسائل حزبی و جناحی در جهت نظم و انضباط بخشیدن به انتخابات بر اساس موازین قانونی، شرعی و اخلاقی باید تلاش کنند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس گفت: برای ما فرقی نخواهد داشت که تخطی از قانون از سوی کدام گروه و جناح سیاسی شکل می‌گیرد؛ لذا دستگاه قضایی در چارچوب قانون با متخلفین برخورد قانونی می‌کند چرا که هدف اصلی ما تامین امنیت همه جانبه و سلامت انتخابات است.
علی القاصی در پایان این نشست خواستار چاپ و انتشار مصادیق تخلف و جرایم انتخاباتی در قالب کتابچه‌ای برای استفاده همه مسئولین و دستگاه‌های عضو این ستاد شد تا ضمن اطلاع‌رسانی جامع به کاندیداهای احتمالی، مردم نیز از حقوق متقابل خود نسبت به کاندیداهای انتخابات آگاهی یابند و با مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی آشنا شوند.