kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
معاون وزیر رفاه وعده داد

ارائه پاسخ قطعی به معترضان حذف یارانه تا 10 روز آینده

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه پاسخ قطعی به تمام معترضان حذف یارانه تا 10 روز آینده به صورت سیستمی خبر داد.



احمد میدری در گفت‌وگو با فارس از تعیین تکلیف معوقه یارانه افراد حذف شده‌‌ای که اعتراضشان بررسی و یارانه‌اشان مجددا برقرار شده است خبر داد و گفت: یارانه ماه‌های حذف شده این افراد توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در ستاد هدفمندی یارانه‌ها چند کار گروه مختلف وجود دارد، اظهار داشت: یکی از کارگروه‌ها با عنوان حمایت از خانواده فعالیت می‌کند.
وی در پاسخ به این سؤال که شنیده می‌شود، دولت با حذف یارانه اقشار بسیاری از جامعه، تنها سبد امنیت غذایی را دنبال خواهد کرد، گفت: چنین چیزی مطرح نیست و این گزینه که همه افراد حذف شوند و عده‌ای فقیر در جامعه باقی بمانند، وجود ندارد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه معیار اصلی شما برای حذف یارانه اقشار مختلف جامعه، چیست، تصریح کرد: خودروهای گران قیمت، املاک، شغل و مدارکی که نشان دهد، افراد دارای ثروت زیادی هستند، ملاک‌های حذف یارانه است.
وی افزود: برای افرادی که حذف شده‌اند، سامانه‌ای طراحی شده است که با مراجعه به آن علت حذف آنها اعلام خواهد شد و از طرفی در صورت شناسایی مجدد، یارانه آنها برقرار می‌شود.
میدری در واکنش به سؤال دیگری درباره دلایل تأخیر در اعلام نتایج حذف یارانه برخی اقشار ضعیف و متوسط جامعه، گفت: پاسخ به اعتراضات ثبت شده در سامانه به دلیل تغییر در زمان ثبت اعتراض، مقداری به تأخیر افتاده است.
معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره معوقات یارانه‌ها هم این چنین توضیح داد که طبق مکاتبات انجام شده مقرر شد تا معوقات هم پرداخت شود؛ 17 هزار خانواری که یارانه‌شان برقرار شده است، معوقات هم در یک فرآیندی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت خواهد شد.