kayhan.ir

کد خبر: ۵۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

چهار سوی پنج قاره

  دموکراسی به سبک آل‌خلیفه!
تلویزیون بحرین در ادامه سیاه نمایی‌های خود علیه ایران این بار، از شیخ «محمد سعید العرادی» روحانی شیعی برای شرکت در برنامه محور تحت عنوان «دخالت‌های ایران» دعوت کرده بود ولی پاسخ‌های میهمان را مطابق سیاست‌های خود نیافت و لذا قطع میکروفن وی را تنها چاره فرا رویش برای جلوگیری از روشنگری بیشتر حقانیت مواضع ایران یافت. این روحانی که تمام قد از مواضع رهبر انقلاب دفاع می‌کرد پس از قطع میکروفن، از استودیو اخراج شد!
سفر هیئت اروپایی به کریمه
گروهی از قانونگذاران فرانسوی در اقدامی بی‌سابقه، برای اولین بار پس از الحاق کریمه به روسیه به این شبه‌جزیره سفر کردند. این سفر از سوی دولت فرانسه محکوم شده است اما این نمایندگان که بسیاری از آنها از حزب جمهوری‌خواه تحت رهبری نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق این کشور هستند، اعلام کرده‌اند سفرشان به کریمه با انگیزه شخصی صورت می‌گیرد.
دادگاهی شدن هیلاری کلینتون
روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه فاش کرد که بازرسان وزارت دادگستری آمریکا، تشکیل پرونده کیفری برای هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا را خواستار شده‌اند.  هیلاری کلینتون، نمایندۀ حزب دموکرات در انتخابات سابق ریاست جمهوری آمریکا است. وی رقبای سیاسی خود را به پرونده‌سازی در خصوص ایمیل شخصی خود به منظور کاستن از شانس برنده شدن در انتخابات آتی ریاست جمهوری متهم می‌کند.
دستگیری 30 داعشی نزدیک مسکو
رسانه‌های روسیه از دستگیری دستکم 30 نفر که مظنون به جذب نیرو برای داعش بوده‌اند، خبر داده‌اند. این 30 نفر در شهر «بالاشیخا»، در 20 کیلومتری «مسکو»، پایتخت روسیه دستگیر شده‌اند. مقامات وزارت کشور روسیه در گفت‌وگو با «راشاتودی» دستگیری این عده را در حومه مسکو تایید کرده‌اند.