kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
لاریجانی در نشست با فعالان آزادی قدس:

صهیونیست‌ها با گروه‌های تروریستی داد و ستد دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سوریه اطلاعات موثقی به دست آوردیم که رژیم صهیونیستی با گروه‌های تروریستی داد و ستد دارد.


به گزارش فارس،‌ علی لاریجانی در نشست با فعالان آزادی قدس شریف که در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، با اشاره به اینکه ریشه افزایش شرارت‌های رژیم صهیونیستی به قوت این رژیم برنمی‌گردد، گفت: ریشه این موضوع به ضعف کشورهای اسلامی مربوط می‌شود که بازی خوردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی توهم دولت سعودی درباره افزایش اقتدار و احترامش از طریق حمله به یک کشور ضعیف همچون یمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون عربستان سعودی نه تنها نزد هیچکس احترام ندارد بلکه کینه‌ای علیه خود در بین جوانان یمن ایجاد کرده است.
لاریجانی با استقبال از برگزاری کنفرانسی در تهران حول موضوع فلسطین با هدف متمرکز کردن اذهان منحرف شده دولت‌های اسلامی از موضوع فلسطین گفت: ما در حمایت از مردم فلسطین هدف کاذبی را دنبال نمی‌کنیم چرا که اگر مسلمانان حول مسئله فلسطین دور یکدیگر جمع نشوند درباره هیچ موضوع دیگری جمع نخواهند شد. هدف از شرارت های رژیم‌صهیونیستی این بود که مسئله‌ای در منطقه به وجود آورند که سال‌های طولانی مسلمانان را به آن مشغول کنند و در حقیقت این یک فتنه بین‌المللی بود.
وی افزایش شرارت‌های اسرائیل در منطقه را علیرغم ضعف چند سال اخیرش یک پارادکس برشمرد و با اشاره به اینکه دست رژیم صهیونیستی را در اغلب بحران‌های منطقه می‌بینیم، افزود:‌ در سوریه اطلاعات موثقی به دست آوردیم که این رژیم با گروه‌های تروریستی داد و ستد دارد که این موضوع با توجه به ماهیت این رژیم دور از ذهن نیست. در این سه دهه این رژیم رو به نزول و شکست اقتدار پیش می رود. از این روست که موجی از حمایت از سوی برخی قدرت‌ها از آن به راه افتاده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرارت‌بار رژیم غاصب صهیونیستی در موضوع هسته‌ای ایران علاوه بر لابی‌گری‌ها گفت: در دور قبلی مذاکرات رژیم اشغالگر قدس و برخی کشورهای عربی به قصد به نتیجه نرسیدن مذاکرات تلاش‌هایی انجام دادند و اخیرا نیز نخست‌وزیر اسرائیل پابرهنه وارد موضوع شده و نگرانی خود را از سوی توافق هسته‌ای ابراز کرده است در حالیکه این توافق اگر چارچوب‌هایش رعایت شود نه تنها برای ایران بلکه برای کل منطقه خوب است.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرصت‌هایی که برخی کشورهای اسلامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند، گفت: در جریان جنگ 33 روزه بعضی کشورهای عربی به جای کمک به حزب‌الله به رژیم اشغالگر قدس اطلاعات می‌دادند. در عراق برخی از همین کشورها به افزایش درگیری‌ها کمک می‌کنند؛ من خود متولد عراق هستم و می‌دانم که مردم عراق با هم برادر هستند و هیچ گاه در طول تاریخ میان شیعه و سنی در این کشور اختلاف نبوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره مجدد به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تصریح کرد: اهمیتی که امام به مسئله قدس می داد به این علت بود که مسئله قدس و فلسطین محل قدرت امت اسلامی است.