kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
با صدور بیانیه‌های جداگانه صورت گرفت

دعوت جامعه مدرسین و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور با صدور بیانیه‌های جداگانه از مردم متدین و انقلابی کشورمان دعوت کردند در راهپیمایی روز قدس به طور گسترده شرکت کنند.


قم- خبرنگار کیهان:

در این بیانیه‌ها ضمن تجلیل از ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از امت انقلابی ایران درخواست شده با حضور پرشکوه خود از آرمان‌های آن امام راحل(ره) پاسداری کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه‌ها با اشاره به وضعیت بغرنج مسلمانان در سوریه، عراق، یمن و بحرین و از سوی دیگر شادی صهیونیست‌ها از درگیری مذهبی مسلمانان، وضعیت فعلی جهان اسلام را حساس قلمداد کرده و حضور حماسی مردم در روز قدس امسال را مهم‌تر از تمام سال‌های گذشته عنوان کرده‌اند.
این بیانیه می‌افزاید: روز قدس امسال را در حالی برگزار می‌کنیم که گوشه‌گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگیری، فتنه تکفیر تروریست‌ها از سوریه، عراق، یمن و بحرین گرفته تا شمال آفریقا می‌سوزد و در این میان حملات بی‌رحمانه سعودی‌ها به مردم مظلوم یمن و کشتار هزاران غیرنظامی بی‌دفاع و انهدام خانه‌های مردم و زیرساخت‌های اقتصادی آنها حتی در ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.
مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در بیانیه خود با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در این راهپیمایی پرشکوه، ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فراخوانده و اعلام می‌دارد ابراز تنفر و انزجار از استکبار جهانی، نشان از ایمان به قدرت لایزال الهی و موجب برافکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره بازی‌خوردگان وخودفروختگان خواهد بود؛ چرا که امروز اتحاد مسلمین کابوس ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه شده است.