kayhan.ir

کد خبر: ۴۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

تصویب 13 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: امسال 13 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در کشور مصوب شده است.

به گزارش ایرنا، خلیل آقایی در نشست با استاندار بوشهر افزود: بر این اساس دو هزار میلیارد ریال برای تغییر شیوه آبیاری تحت فشار برای استان بوشهر پیش‌بینی شده است. وی اضافه کرد: با توجه به بحران کم‌آبی در کشور توسعه طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی و بویژه در بخش نخیلات ضروری است. آقایی بیان کرد: امسال 170 هکتار از نخیلات شهرستان دشتستان در مرحله اول و دو هزار و 400 هکتار در مرحله بعد زیرپوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.
به گفته وی برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار براساس ظرفیت اجرایی هیچ محدودیتی وجود ندارد و با همراهی مردم در اجرای طرح شاهد شکوفایی بخش تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس درباره کشت سبزی و صیفی‌جات اظهار کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی کشت متراکم و گلخانه‌ای با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و ارتقای کیفیت و کمیت محصول است و وزارت جهاد کشاورزی حمایت لازم را در این زمینه انجام خواهد داد. وی با اشاره به ا ختصاص 10 هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی درسال جاری از سوی دولت گفت: با تخصیص این اعتبار بدهی کشاورزان پرداخت می‌شود.  آقایی افزود: بخش عمده‌ای از خرید تضمینی محصولات انجام شده و بخش دیگر هم به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار به کشاورزان بدهکار هستیم.