kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

حضور ۱۲ قاری مصری در محافل ماه رمضان کشور

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برپایی ۵۰۰ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: در این محافل ۱۲ قاری مصری از جمله محمود شحات انور و عبدالوهاب طنطاوی حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید‌ مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست محافل قرآنی ماه مبارک رمضان از حضور 12 قاری مصری در محافل ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: امسال 12 قاری مصری شامل احمد شحات لاشین، عادل الباز، محمود عقل یوسف، عبدالناصر حرک، رضا جمعه منصور، فتحی عبدالرحمان، محمود شمیس، محمود شحات انور، محمود عبدالباسط، یوسف الازهری و عبدالوهاب طنطاوی به کشورمان برای حضور در محافل سفر می‌کنند.
وی از استفاده از قاریان دیگر کشورها در این محافل خبر داد و گفت: بنای ما این است که در کنار قاریان مصری از قراء سایر کشورها هم استفاده کنیم از این رو امسال یک قاری از کشور بنگلادش دعوت شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برپایی 500 محفل در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: امسال 219 محفل در امامزادگان، 37 محفل در حسینیه‌ها، 59 محفل در سازمان‌ها و ادارات، 189 محفل در مصلی‌ها و مساجد و 20 محفل ویژه برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسینی در خصوص برپایی 20 محفل ویژه گفت: به دنبال این هستیم که محافل جدیدی به عنوان محافل موضوعی و هدفمند برگزار کنیم و در این 20 محفل قاریان، کارشناسان و مجریان برنامه که همگی از سوی سازمان اوقاف اعزام می‌شوند به یک موضوع می‌پردازند.
وی از برگزاری مسابقات تواشیح و شکوفه‌ها در تابستان امسال خبر داد و گفت: مرحله کشوری مسابقات تواشیح در دهه اول مرداد‌ماه و مسابقات کشوری شکوفه‌ها نیز در دهه اول شهریور‌ماه برگزار خواهد شد. البته جزئیات این دو برنامه در آینده اعلام می‌شود.