kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان اردبیل

طی مراسمی با حضور مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بهره‌برداری از چند طرح تولیدی در استان اردبیل آغاز شد.

در این مراسم که دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و مسئولان استانی حضور داشتند از طرح تولید شمش و قطعات فولادی در کارخانه تولید فولاد سپهر سبلان، تولید سرم‌های تزریقی در شرکت آرتا سرم، تولید انواع آبمیوه از کنستانتره در شرکت شمیم شفت نوش و تولید کود شیمیایی در کارخانه زردکوه اردبیل بهره‌برداری شد. این طرح‌ها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب طرح‌های اقتصادی برکت در این استان اجرا شده است. همچنین در حاشیه این مراسم 4 مدرسه‌ برکت افتتاح شد و عملیات اجرایی ساخت 13 مسجد برکت در مناطق محروم استان اردبیل بطور هم‌زمان آغاز گردید.
گفتنی است که حجم مشارکت‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح‌های توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم کشور تاکنون به 31 هزار میلیارد و 860 میلیون ریال رسیده است.
راه‌اندازی این طرح‌های توانمندسازی اقتصادی که از طریق مشارکت بنیاد برکت با بخش خصوصی حاصل می‌شود منجر به کارآفرینی برای 135 هزار نفر در مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ کشور خواهد شد.
بنیاد برکت که از آذرماه سال 1386 با پیگیری رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف شناسایی فرصتهای بخش خصوصی به عنوان موتور توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور تاسیس شده است، در راه اندازی طرح‌های عمرانی، زیربنایی اقتصادی، مدرسه‌سازی و تأسیس و توسعه پروژه هـای اقتصـادی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی نيز به گـونه‌ای عمـل می‌کند که این پروژه هــا، دارای تاثیر کـلی بر توسعه اقتصـادی مناطق محـروم و کمـتر توسعه یافته کشور، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی داشته باشند.
بنیاد برکت تاکنون در 209 طرح اقتصادی مشارکت داشته که 131 طرح در حال اجرا است و 78 طرح نیز پایان یافته و از آنها خروج کرده است.
اقتصاد مقاومتی
عصاره مردمی کردن اقتصاد
همچنین در مراسم افتتاح کارخانه آرتا سرم برکت در اردبیل رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: خصوصی‌سازی در کشور ما به دلالی منجر شده و آنگونه که انتظار می‌رفت در بعد خصوصی‌سازی، کارها به مردم واگذار نشده است.
محمد مخبر تصریح کرد: باید به معنای واقعی در همه عرصه‌ها کار به مردم واگذار شود نه اینکه عده‌ای بخواهند به بهانه خصوصی‌سازی، کارها را به صورت گروهی بر عهده بگیرند و بر اقتصاد و منابع این کشور سنگ بیندازند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: به سهولت می‌توانیم توطئه‌های دشمن را با ساختار سیاسی و اقتصادی توانمند خنثی کرده و به بهترین وضعیت کشورمان را اداره کنیم تا طمع دشمن کمتر شده و دست از توطئه و ترفند بردارند.
وی یادآور شد:‌ در اقتصاد مقاومتی عصاره اصلی مردمی کردن اقتصاد است تا اقتصاد به معنای واقعی به دست ملت بیفتد که در حال حاضر این کار انجام نشده و به بهانه خصوصی‌سازی، کار در دست عده‌ای خاص است تا آنها بتوانند تصمیم‌گیری کرده و وارد عمل شوند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یادآور شد: تشکیلات ما مدعی نیست که تدابیر حضرت آقا را به نقطه رضایت و مطلوبیت رسانده است، اما خوشحال هستیم که در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم.
مخبر تمرکز مقام معظم رهبری را در یک دهه اخیر در نامگذاری سال‌ها روی بخش اقتصادی تأمل ‌برانگیز توصیف کرد و ادامه داد: همه این تأکیدات حکایت از آن دارد که اگر به اقتصاد داخلی خود تکیه کنیم، تحریم‌ها اثر نخواهد داشت و اگر امروز نگرانی داریم به دلیل آن است که در این یک دهه خوب و شایسته عمل نکرده‌ایم. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین با اعلام اینکه تا کنون 209 طرح اقتصادی را در کشور اجرا کرده یا در دست اجرا داریم و تکمیل یک‌هزار و 700 طرح زیربنایی نیز در اولویت ستاد است، یادآور شد: 18 هزار کودک زیر 10 سال یتیم تحت پوشش داریم که سعی می‌کنیم در بخش درمانی نیز در خدمت‌رسانی به مناطق محروم امکانی را فراهم کنیم تا مردم به بهترین پزشکان دسترسی داشته باشند.
مخبر از مشارکت بنیاد برکت در ساخت 10 بیمارستان در سطح کشور خبر داد و گفت: اصل مأموریت ما توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم است.