kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۸۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
عضو انجمن صنایع کاغذ ایران:

مصوبه تامین تجهیزات کارخانه‌ها از تولید داخل دور زده می‌شود

عضو انجمن صنایع کاغذ تصریح کرد: مصوبه تامین 20 درصدی تجهیزات کارخانه‌ها از تولید داخل غیرکارشناسی است و وزارت صنعت نیز نظارتی بر اجرای آن ندارد.

جواد باقری در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مبنای تولید داخل بودن تجهیزات مورد نیاز در خطوط تولید کارخانه‌ها از سوی وزارت صنعت به صورت غیرکارشناسی تعیین شده است، گفت: بر اساس تاکید وزارت صنعت، در ایجاد خط تولید یک واحد صنعتی در زمینه تولید کاغذ باید 20درصد از ارزش سرمایه لازم برای ایجاد خط تولید صرف خرید از داخل شود.
وی افزود: مبنای تعیین شده در این مورد، کارشناسی شده نیست زیرا اولا سهم 20 درصدی از «ارزش» تجهیزات تعیین شده، نه از «تعداد» تجهیزات و ثانیا بانک اطلاعات کاملی از تجهیزات ساخت داخل وجود ندارد و نمی‌دانیم در چه بخش‌هایی، تولید داخل صورت می‌گیرد.
باقری ادامه داد: این در حالی است که نظارت دقیقی بر نحوه تامین این 20 درصد ساخت داخل وجود ندارد و روش‌های مختلفی برای دور زدن آن وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای نظارت دقیق بر این موضوع باید کار به تشکل‌های مربوطه سپرده شود، زیرا آنها می‌توانند بررسی کنند که چه میزان ساخت داخل در یک پروژه عملیاتی شده است.